Combinație de neegalat între utilitate, lux și personalizare, primul SUV al mărcii Rolls-Royce țintește creșterea vânzărilor mărcii într-un segment pe care îl va domina prin exclusivism și, mai ales, preț. Care este acel segment este greu de estimate pentru că un SUV precum Rolls-Royce Cullinan nu există pe piață. Ca idee, Bentley Bentayga și Lamborghini Urus au prețuri maxime care ating cu greu 250.000 de euro, în timp ce modele precum BMW X5, Audi Q7, Maserati Levante, Mercedes-Benz GLS, Range Rover sau Porsche Cayenne joacă într-o ligă mult inferioară ale cărei prețuri pot urca în cazuri extreme până la 150.000 de euro. Chiar și imperialul Mercedes-Benz G 63 AMG se oprește înainte de pragul de 200.000 de euro.
În aceste condiții, prețul de bază estimat pentru Cullinan este de 285.000 de euro, dar lista lungă de dotări opționale va putea adăuga acestuia mii sau chiar zeci de mii de euro.
Același CEO al mărcii Roll-Royce, Torsten Mueller-Oetvoes, a ținut să menționeze că principal piață pentru Cullinan va fi cea din Statele Unite însă este de așteptat ca modelul să fie „foarte profitabil” și în China.
Botezat cu numele celui mai mare diamant descoperit vreodată, SUV-ul Rolls-Royce este propulsat de același motor pe care îl utilizează și port-drapelul Phantom, un V12 de 6,75 litri care dezvoltă 571 CP. Cu o lungime de 5.341 mm, un ampatament de 3.295 mm, o greutate de 2,6 tone și un portbagaj care poate găzdui 526 de litri, mașina are un consum mixt anunțat de producător de 15 l 100 km și emisii de CO2 de 341 gr. / km.
Rolls-Royce Cullinan nu va prelua însă de la Phantom poziția de navă amiral a mărcii britanice, el fiind o alternativă la mai micul Ghost. Primul SUV Rolls-Royce și cel mai scump astfel de model din lume va ajunge la clienți înainte de finalul acestui an.