Anul 2014 a fost cel mai sigur an din istoria aviaţiei civile, în pofida celor două accidente în care au fost implicate avioane aparţinând companiei Malaysia Airlines, a anunţat, luni, Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA).
Potrivit IATA, deşi numărul celor care au murit din cauza unor accidente aeriene în 2014 a fost mai mare decât media ultimilor ani, numărul accidentelor mortale raportat la cel al zborurilor a atins un minimum istoric.
"Deşi securitatea aeriană a fost un subiect care a ţinut prima pagină a ziarelor în 2014, datele arată că zborul cu avionul continuă să îşi îmbunătăţească performanţele de securitate", a declarat directorul general al IATA, Tony Tyler.
În 2014, IATA a numărat 12 accidente mortale cu 641 de decese, comparativ cu o medie de 19 accidente mortale cu 517 decese pe an în perioada 2009 – 2013. Acestea se traduc într-o 'rată de accident' de 0,23 accidente la un milion de zboruri sau un accident la fiecare 4,4 milioane zboruri. Este vorba de cea mai mică rată de accident din istoria aviaţiei civile. În 2013, această rată a fost de 0,41 accidente la un milion de zboruri.
IATA a precizat că datele sale statistice pe 2014 nu includ şi prăbuşirea avionului Boeing 777, aparţinând companiei Malaysia Airlines (zborul MH17), doborât în luna iulie de o rachetă sol aer în estul Ucrainei, dar care oficial nu a fost clasificat ca un accident.
Tony Tyler, care a catalogat pierderea MH17 cu 298 de pasageri şi membri ai echipajului drept un "act inacceptabil de agresiune", a subliniat că guvernele şi industria aeriană trebuie să găsească modalităţi pentru reducerea riscului zborurilor peste zonele de conflict.
Alt eveniment de răsunet în 2014 a fost dispariţia avionului MH370 al Malaysian Airlines, care, la data de 8 martie 2014, a dispărut în timpul unei curse între Kuala Lumpur şi Beijing.
După dispariţia avionului malaezian, Organizaţia Internaţională a Aviaţiei Civile (ICAO), o agenţie a Organizaţiei Naţiunilor Unite, a propus un nou standard, care obligă avioanele comerciale să-şi raporteze poziţia la fiecare 15 minute. IATA s-a declarat în favoarea acestei iniţiative, dar a criticat termenul limită propus iniţial, decembrie 2015.
Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA) reprezintă aproximativ 250 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 80% din traficul aerian mondial. AGERPRES