Brandul Loteria Română, estimat la 38 de milioane de euro, este cel mai scump din România, dar ocupă ultimul loc într-un top al celor mai valoroase mărci din 24 de state europene, întocmit de Institutul European al Brandurilor din Viena. Valoarea totală a celor mai importante zece branduri din România este de 88 de milioane de euro, potrivit unui comunicat al institutului. Prima poziţie este ocupată de Nokia (Finlanda), cu o valoare a brandului de 35,22 miliarde de euro,
Brandul Loteria Română, estimat la 38 de milioane de euro, este cel mai scump din România, dar ocupă ultimul loc într-un top al celor mai valoroase mărci din 24 de state europene, întocmit de Institutul European al Brandurilor din Viena. Valoarea totală a celor mai importante zece branduri din România este de 88 de milioane de euro, potrivit unui comunicat al institutului.
Prima poziţie este ocupată de Nokia (Finlanda), cu o valoare a brandului de 35,22 miliarde de euro, urmat de LVMH (Franţa) – 32,36 miliarde de euro şi InBev (Belgia) – 26,93 miliarde de euro.
Printre mărcile reprezentând cele 24 de state se regăsesc Vodafone (Marea Britanie) – 23,8 miliarde de euro, Mercedes (Germania) – 19,4 miliarde de euro, Nestle (Elveţia) – 17 miliarde de euro, Red Bull (Austria) – 12,74 miliarde de euro, Fiat (Italia) – 12,67 miliarde de euro sau Carlsberg (Danemarca) – 8,2 miliarde de euro.
Slovenia este reprezentată în top de producătorul de electrocasnice Gorenje – 458 milioane de euro, Cehia de compania de jocuri de noroc Sazka, a cărei marcă este evaluată la 444 milioane de euro, Ungaria de grupul financiar OTP Bank – 436 milioane de euro, Bulgaria de compania energetică NEK – 286 milioane de euro, Slovacia de furnizorul de utilităţi SPP – 194 de milioane de euro, iar Croaţia de Hrvatska Radiotelevizija – 128 de milioane de euro.
Institutul a întocmit şi un clasament al celor mai valoroase 50 de branduri ale corporaţiilor din Europa, dominat, ca şi în anii anteriori, de Nokia – 35,22 miliarde de dolari, mai puţin cu 8% faţă de 2008. Grupul finlandez este urmat de LVMH (Franţa), în scădere cu 7,3%, şi InBev (Belgia) – 26,93 miliarde de euro, în urma unei creşteri de 56%.
Institutul European al Brandurilor a analizat pentru clasamentul din 2009 peste 3.000 de branduri din 24 de ţări europene.