Sondajul a fost realizat pe 7.000 de pasageri și pe mai bine de 9.000 de zboruri, clasificând companiile aeriene pe baza feedback-ului clienților în diferite domenii, inclusiv procesele de îmbarcare și rezervare și experiența din cabină. De asemenea, utilizează date de la Autoritatea Aviației Civile din Regatul Unit pentru a stabili câte zboruri au fost anulate, scrie Euronews.

Cele mai bune și cele mai proaste companii aeriene din lume

Conform sondajului din acest an, BA și Air Canada sunt cele mai proaste companii aeriene pe distanțe lungi din lume, obținând un rating general de 62% din partea clienților. Companiile aeriene cu cele mai bune performanțe, precum Emirates, Qantas și Etihad, au obținut peste 70 la sută, iar compania cel mai bine clasată – Singapore Airlines – a obținut un scor de 81 la sută.

„Există o diferență clară între companiile aeriene în partea de sus și de jos a clasamentului”, spune Rory Boland, editor al Which? Voiaj. „Unele companii aeriene par să creadă că pot scăpa tratându-și clienții foarte prost și că este puțin probabil să se confrunte cu consecințe într-un sector cu reglementări slabe”, adaugă el.

Pe distanțe scurte, gigantul Ryanair a obținut cel mai mic scor, cu un scor de 49% pentru clienți. În ciuda faptului că este o propunere de raport calitate/preț, Ryanair „a obținut două stele mediocre pentru raportul calitate/preț”.

Grupul de consumatori a citat un pasager al Ryanair care a spus:

„Crezi că primești un zbor destul de ieftin și descoperi că trebuie să plătești suplimentar pentru tot. Aș prefera că prețul să fie mai mare, dar să nu fiu nevoit să plătesc pentru a-mi lua o geantă de mână”, a comentat el.

Compania irlandeză low-cost a răspuns, spunând că rezultatele nu sunt reprezentative pentru milioanele de pasageri care aleg să zboare cu ea în fiecare an.

Companii aeriene au fost clasate în fruntea clasamentului

În fruntea listei, Singapore Airlines a obținut un scor de 81%, primind cinci stele pentru serviciul clienți, mediul din cabină, curățenia și procesul de îmbarcare.

Etihad a marcat cu un punct procentual mai mult decât Emirates, obținând 78 la sută și plasându-se pe locul al doilea. Cu toate acestea, Emirates este recomandată ca fiind cea mai bună companie aeriană de zburat pe distanțe lungi.

Emirates este una dintre puținele companii aeriene pe distanțe lungi care nu anulează automat biletul de întoarcere, dacă pierdeți zborul.

Cea mai bună companie aeriană pe distanțe scurte

Pe distanțe scurte, sondajul a concluzionat că Jet2 a fost evaluată cea mai bună companie aeriană, cu un scor clienți de 80%. Pasagerii au lăudat procesul de rezervare, personalul serviabil și rata scăzută de anulare.

Compania aeriană regională britanică Loganair a obținut rezultate bune, 72%, cu cinci stele pentru serviciul clienți. Compania aeriană scandinavă SAS a ocupat locul al treilea cu doar un punct procentual mai puțin.

British Airways și Ryanair sunt cele mai proaste?

British Airways cheltuiește mulți bani pentru îmbunătățirea experienței pentru pasagerii săi, investind peste 8 miliarde de euro în cabine noi, tehnologie, îmbunătățiri operaționale și saloane. O investiție majoră a fost lansarea mesageriei WiFi gratuite pentru toți pasagerii de pe toate zborurile – un beneficiu semnificativ în lumea conectată de astăzi.

Sondajul a evidențiat situația dificilă a unui client British Airways care a așteptat timp de nouă săptămâni o rambursare pentru un zbor anulat. Cu toate acestea, ruta pe care o zbura nu era operată de BA.

La premiile Skytrax 2024 – „Oscarurile aviației” – compania British Airways a fost desemnată cea mai bună companie aeriană din lume pentru familii.