Suntem cu toţii de acord că infrastructura rutieră din România nu este formată din şosele foarte bune. Ba dimpotrivă, sunt nenumărate şoselele şi drumurile naţionale pline de gropi, prost marcate, cu benzi insuficiente şi iluminate necorespunzător. Cu toate acestea, există câteva porţiuni de drumuri care ar fi mai aproape de ceea ce se înţelege prin şosea occidentală, mai ales în condiţiile în care au fost modernizate până în prezent 2.500 km de drumuri naţionale, al
Suntem cu toţii de acord că infrastructura rutieră din România nu este formată din şosele foarte bune. Ba dimpotrivă, sunt nenumărate şoselele şi drumurile naţionale pline de gropi, prost marcate, cu benzi insuficiente şi iluminate necorespunzător.
Cu toate acestea, există câteva porţiuni de drumuri care ar fi mai aproape de ceea ce se înţelege prin şosea occidentală, mai ales în condiţiile în care au fost modernizate până în prezent 2.500 km de drumuri naţionale, alţi peste 4.000 fiind asfaltaţi în cadrul „Programului de reabilitare primară“.
Capital.ro vă propune o listă a celor mai bune şosele din România din punct de vedere al asfaltului, al iluminatului şi al marcajului, criterii foarte importante pentru orice şofer.
Porţiunea DN5 Adunaţii Copăceni – Giurgiu. DN 5 face parte din coridorul Pan European IV ce traversează România sub indicativul Drum European E70, ce realizează puntea de legătură între Orient şi Europa de Vest.
DN7 Piteşti – Târgovişte. Porţiunea spre Târgovişte dinspre Piteşti este destul de bine asfaltată şi este marcată corespunzător, însă este foarte intens circulată, fapt ce determină de multe ori aglomeraţii pe un sens sau altul.
DN1 Braşov – Sibiu. Deşi până acum puţin timp avea mari probleme din punct de vedere al calităţii asfaltului, această porţiune a primului drum naţional al ţării arată mult mai bine decât în urmă cu doi ani.
DN13 Braşov – Sighişoara – Târgu Mureş – Câmpia Turzii -Turda
DN2 Bucureşti – Iaşi. Drumul arată extrem de bine, însă trebuie remarcat că se ciruclă inclusiv pe banda de refugiu, ceea ce face imposibilă staţionarea în caz de nevoie.
DN6 Piteşti – Craiova. Asfalt foarte bun, însă destul de îngust şi foarte frecventat de camioane, motiv pentru care depăşirile sunt destul de periculoase, mai ales că porţiunea cuprinde şi foarte multe curbe.
DN1F E81 Cluj – Zalău – Satu Mare, mai precis până în dreptul localităţilor Supuru de Jos şi Supuru de Sus, unde drumul se bifurcă.
DN1 E60 Cluj – Oradea. Este reabilitat recent, însă drumul are foarte multe curbe.
DETALII:
Citeşte şi Cele mai frumoase trasee auto din România
DEZBATERE:
Ce altă şosea din România ar putea completa lista propusă de capital.ro?