O mașină de teren puternică este intotdeauna testată pe zone de urcare sau coborâre accidentate, pe teren stâncos, mlăștinos sau de alt gen. Acestea sunt, de obicei, cele mai potrivite automobile pentru un drum de munte. Vrem sa ne achiziționam o astfel de mașină. Dar cum o testam?
Exista o solutie aplicată pe scara largă, denumită „Rock Hill”, o pantă cu înclinație de 23 de grade, formată din bolovani fixați în ciment. Testarea pe astfel de teren scoate la iveala foarte repede diferențele din articulația osiei, sistemul de suspensie, tracțiunea, geometria și toate celelate.
Este posibil ca „Rock Hill” să nu fie similar celui mai dificil traseu pe care îl poate întâlni un șofer la volanul mașinii sale de teren. Exista posibilitatea ca alte suprafețe sa fie și mai accidentate. Dar Rock Hill este o buna simulare pe un traseu accidentat realist, stâncos, care s-ar putea întâlni în orice zonă, în cazul în care proprietarul dorește să se aventureze în natură.
Exista o lista de vehicule off-road care fac fața cu succes unui astfel de test. Sigur că sistemele 4×4 orientate pentru teren off-road pot fi de folos in luare deciziei de achiziționare, dar nu sunt de ajuns pentru a testa o astfel de mașină. În timp ce Land Rover este echipată cu tehnică sofisticată, exista și vehicule cu sisteme mai rudimentare, clasice, cum ar fi de exeplu Jeep Wrangler.
Iata cateva modele care au trecut testele cu succes: Infiniti QX80, Land Rover Range Rover, Land Rover Range Rover Sport, Lexus GX460, Nissan Frontier LE, Ram 1500 Big Horn (V8), Toyota 4Runner SR5, Toyota Sequoia Limited, Toyota Tacoma.