Raportul lunar privind înmatriculările de mașini noi în statele UE, realizat de JATO Dynamics, arată că europenii au preferințe diferite de cele ale românilor. În timp ce Volkswagen Golf rămâne cel mai căutat model la nivelul întregului continent, la noi acest ocupă doar locul șase în clasamentul vânzărilor.
În primele șapte luni ale acestui an pe piața europeană au fost comercializate 8,03 milioane de autoturisme, în scădere cu 4,9% față de aceeași perioadă a anului trecut. În clasamentul pe modele conduce, așa cum se întâmplă de ani buni, modelul german Volkswagen Golf, cu 279.470 de unități. Deși vânzările liderului clasamentului au scăzut cu 5,4% față de anul trecut, europenii îi rămân fideli, acest lucru reieșind și din diferența față de următorul clasat, Ford Fiesta, care a fost comercializat în numai 204.247 de unități. Poziția a treia a podiumului vânzărilor de autoturisme din Europa este ocupată de un alt model Volkswagen, Polo, cu 192.469 de unități. Pe locurile urmaătoare în preferințele șoferilor europeni se clasează, în ordine, Opel Corsa, Ford Focus, Opel Astra, Renault Clio, Nissan Qashqai, Renault Megane și Peugeot 208.
La fel cum europenii rămân fideli modelului VW Golf, cei mai mulți clienți românii de autoturisme noi au căutat Dacia Logan. Acest model a fost comercialiat în perioada ianuarie – iulie 2012, conform APIA, în 4.875 de exemplare. Poziția a doua în preferințele românilor este ocupată tot de un model Dacia, Duster, cu 2.734 de unități. Pe locul trei pe piața autohtonă se clasează Skoda Octavia (1.710 unități). Restul clasamentului vânzărilor din România este completat de Renault Clio, Dacia Logan MCV, Volkswagen Golf, Ford Focus, Dacia Sandero, Skoda Fabia și Ford Fiesta. În primele șapte luni ale acestui an, în România au fost vândute doar 35.950 de autoturisme, în scădere cu 16,8% față de aceeași perioadă din anul precedent.