Raportul JATO Dynamics privind înmatriculările de autoturisme din luna parilie arată că europenii au uitat deja de scandalul Dieselgate, apetența pentru mașinile acestei mărci revenind la cote superioare. Astfel, liderul pieței este Volkswagen Golf (49.038 unități), urmat de Renault Clio (28.165 unități) și Volkswagen Polo (27.984 unități). Pe locurile urmaătoare în preferințele clienților europeni se clasează, în ordine, Peugeot 208 (22.885 unități), Ford Fiesta (22.608 unități), Opel Corsa (21.114 unități), Skoda Octavia (20.602 unități), Opel Astra (20.602 unități), Volkswagen Passat (20.084 unități) și Ford Focus (19.594 unități).
Este interesant de observat că segmentul cu cea mai mare creștere a fost, în aprilie, cel Sport (+30%), liderii creșterii cotelor de piață fiind Ford Mustang, Mazda MX-5 și Ferrari 488. De asemenea, o creștere majoră față de aceeași lună a anului trecut, 22%, se remarcă și la segmentul SUV unde în Top 3 al a majorării cotei de piață se află Hyundai Tucson, Renault Kadjar și Mercedes-Benz GLC. În clasa subcompactă (B) creșterea este de doar 3%, iar clasamentul este dominat de Peugeot 208, urmat de Volkswagen Polo și Toyota Yaris. Un alt segment important pentru europeni este cel al compactelor (C), aici liderii din aprilie ai creșterii cotelor de piață fiind Fiat Tipo, Opel Astra și Mini Clubman.
„Modelele nou lansate par să prindă rapid la public și asta ajută piața totală. Se remarcă în special menținerea unui apetit crescut pentru SUV-uri”, a concluzionat Felipe Munoz, Global Automotive Analyst la JATO Dynamics.