Măşti, dezinfectanţi, produse de curăţeni sau alimente de bază: acestea sunt printre produsele cele mai cautate de români de când s-au impus restricţiile privitoare la pandemia de coronavirus.
Specialiştii care au analizat comerţul din România în ultimele săptămâni au observat că şi alte categorii de produse au început să se vândă ca pâinea caldă. În top se află, spre exemplu, televizoarele.
Cum se explică explozia vânzărilor de televizoare?
Reprezentanţii Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO) spun că fenomenul poate fi explicat prin faptul că majoritatea familiilor stau acum acasă şi preferă să investească în noi astfel de produsele electronice, penru a evita cearta pe telecomandă. Din acelaşi motiv, s-au înregistrat şi creşteri de 20-50% la vânzările de calculatoare, laptopuri şi console de jocuri.
„Dar cel mai mult se cumpără alimente, produse de igienă, dar și măști, mănuși, dezinfectanți. Inclusiv magazinele de produse bio înregistrează creșteri mari. Sunt produse pe care nu le mai au pe stoc”, spun reprezentanţii ARMO.
O cerere semnificativă s-a înregistrat şi pentru maşinile de făcut pâine, aparate de tuns sau echipamente sportive, precum benzile de alergat. În schimb, din cauza faptului că magazinele sunt închise, iar românii şi-au schimbat priorităţile la nivel de cumpărături în această perioadă, industria modei a avut puternic de suferit, scrie impact.ro.