În ultima lună, discuțiile pe teme economice au fost dominate de o serie de subiecte majore, reflectate în numeroase articole și postări online. Cele mai frecvent discutate teme au fost în număr de trei. Care sunt acestea?
Teme economice mediatizate. Inflația, controalele ANPC și speculațiile privind modificările fiscale au fost subiectele despre economie cele mai dezbătute în ultimele săptămâni, conform analizei efectuate de platforma de media intelligence NewsVibe, care a procesat date din surse online relevante.
În ultima lună, au fost publicate 28.800 de articole și postări pe teme economice. Acestea au depășit numărul celor despre educație (17.800). Ele au fost sub numărul articolelor și postărilor pe subiecte de cancan și entertainment (39.100).
Teme economice intens mediatizate în două perioade
Două perioade au generat un număr semnificativ de mențiuni pe teme economice. Prima temă despre economie a fost pe 30 iulie. Atunci, discuțiile online s-au concentrat pe posibile modificări ale taxelor și impozitelor și pe controalele ANPC efectuate asupra agenților comerciali de la aeroportul Otopeni, arată informat.ro.
A doua perioadă importantă a fost pe 12 august. E vorba de momentul în care s-au intensificat discuțiile despre noile date INS privind rata anuală a inflației și indicele prețurilor de consum. S-a vorbit și despre anunțurile guvernamentale referitoare la posibile modificări ale Declarației Unice.
Sursele care au generat cel mai mare volum de conținut pe teme economice
Printre sursele care au generat cel mai mare volum de conținut pe teme economice, se remarcă website-ul Ziarul Financiar. Aceasta este singura publicație care a depășit pragul de 1.000 de articole. Pe locurile următoare în clasament se situează platforma economică Profit.ro și publicația generalistă stiripesurse.ro. Ierarhia primelor trei surse de conținut pe subiecte economice rămâne constantă comparativ cu luna anterioară. De asemenea, prima pagină de Facebook din top aparține tot Ziarului Financiar.
Impactul mediatic al raportului despre inflație este evident și din analiza termenilor frecvent utilizați în ultima parte a intervalului analizat. Numele instituției emitente, INS, are o importanță semnificativă. În ultimele zile, discuțiile au fost intense, nu doar despre inflație, ci și despre Germania și germani. Accentul a fost pus pe perspectivele economiei germane și pe evenimente specifice. Se remarcă în acest sens achiziția companiei Varta de către Porsche. De asemenea, vizibilitatea ministrului Marcel Boloș a crescut. Volumul conversațiilor online referitoare la consumatori a înregistrat o tendință ascendentă.
Piața imobiliară și industria auto au atras cele mai multe etichete
În perioada analizată, cele mai frecvent utilizate emoji au inclus grafice și simboluri care fac referire la subiecte economice. E vorba de piața imobiliară și industria auto. Printre hashtag-urile populare, s-a remarcat în mod special #anaf, reflectând comunicările recente legate de această instituție.
Conform datelor NewsVibe, topul emoji-urilor și hashtag-urilor din postările despre economie pe surse online relevante a fost dominat de aceste simboluri și etichete.
În afara Capitalei, sursele locale care au abordat subiecte economice au fost predominant din județele Constanța, Cluj, Iași și Brașov.