”Exclusivitatea este „piatra de temelie a prețului în sectorul bunurilor de lux, un concept care stimulează cererea consumatorilor și impune prețuri premium”, potrivit Konvi, o platformă care permite utilizatorilor să investească în active alternative.

Deoarece exclusivitatea este atât de importantă, mărcile de lux fac eforturi uriașe pentru a limita numărul cumpărătorilor unor anumite articole. Asta înseamnă că până și cei mai bogați consumatori ar putea să nu aibă acces la aceste bunuri.

GOBankingRates a explorat acest concept și a enumerat cele mai exclusiviste 10 mărci de lux pe care chiar și oamenii bogați au probleme în a le cumpăra.

Șapte factori indică exclusivitatea mărcilor de lux

Clasamentul se bazează pe șapte factori: disponibilitatea comerțului cu amănuntul, restricții de cumpărare online, cerințe de cumpărare, acces doar pe bază pe invitație, prețuri de vânzare cu amănuntul, performanță pe piața de revânzare și istoric de vânzări „record”. Fiecare factor primește un scor de la 1 la 5, scorurile mai mari indicând o exclusivitate mai mare.

Produsele cu cele mai limitate locații fizice de vânzare cu amănuntul, cele mai stricte politici de cumpărare și cea mai mare cerere pe piața de revânzare au primit cele mai bune scoruri. Scorul final pentru exclusivitate a fost calculat dintr-un punctaj maxim de 35, mărcile fiind clasate de la cel mai mare la cel mai mic.

Factorul exclusivitate

Exclusivitatea poate fi influențată de mai mulți factori, a remarcat Konvi, inclusiv ediții limitate, aprobări și colaborări ale celebrităților sau oferte sezoniere. În multe cazuri, capacitatea de a cumpăra un articol are mai puțin de-a face cu finanțele decât cu conexiunile clientului.

„Exclusivitatea pe piața de lux nu ține doar de preț, ci de accesibilitate”, a spus un purtător de cuvânt al NYC Leather Jackets, o companie de producție de haine de piele care a dezvoltat un sistem de notare bazat pe date pentru a evalua exclusivitatea mărcii de lux.

Cele mai exclusiviste mărci, aproape imposibil de cumpărat

Unele mărci sunt atât de exclusive încât sunt „aproape imposibil” de cumpărat de majoritatea consumatorilor. Astfel, Harry Winston se clasează pe primul loc. Brandul de bijuterii de lux din New York „are una dintre cele mai stricte politici de acces, achizițiile de piese de ultimă generație necesită adesea o invitație”.

Marca și scorul de exclusivitate totală a mărcii

Harry Winston 27
Van Cleef & Arpels 18
Cartier 18
Audemars Piguet 17
Patek Philippe 16
Rolex 14
Hermès 14
Louis Vuitton 12
Chanel 11exclusivism
Billionaire Couture 11