Criza nu a micșorat portofoliile administrate de diviziile de private banking ale băncilor și nici nu a diminuat numărul de clienți al acestora. Dimpotrivă, clienții din această categorie au știut să profite din plin de oportunitățile oferite de criză. Acest lucru este demonstrat chiar de mișcările făcute de câteva din instituțiile de credit care oferă acest tip de servicii exclusiviste pe piața autohtonă. BCR și UniCredit Țiriac și-au redefinit în plină criză serviciile de private banking: le oferă numai celor care au lichidități de peste 200.000 de euro. BCR a urcat pragul la acest nivel începând din 2010. Anterior, acesta era stabilit la 75.000 de euro. Activitatea băncii pe segmentul de private banking se află în prezent într-un proces de aliniere la standardele Erste Group. „Noul model de afaceri recalibrează oferta curentă printr-o reașezare pe noi premise, în principal generate de modificările apărute în apetitul de risc al clienților, de creșterea gradului de sofisticare a acestora și de gama din ce în ce mai largă de soluții de plasamente și investiții oferite de BCR”, spun oficialii instituției de credit.
UniCredit Țiriac Bank a schimbat segmentarea clienților bogați mai demult: în 2009, a dublat pragul minim pe care trebuia să-l depășească averea unui client pentru ca acesta să se încadreze în categoria de private banking și astfel plafonul a ajuns la minimum 200.000 de euro. Cele două bănci au continuat să ofere servicii bancare personalizate și persoanelor care nu au mai intrat în categoria de clienți de private banking în urma resegmentării portofoliilor.
Avans lejer
Chiar dacă au fost mai mofturoase în selectarea clienților cărora le furnizează servicii bancare exclusiviste, băncile și-au mărit afacerile pe acest segment. „Portofoliul nostru a înregistrat o creștere susținută în ultimii ani, evoluție la care ne așteptăm și în continuare“, declară directorul de private banking al UniCredit Țiriac, Octavia Cutuș. Volumul activelor clienților de private banking a crescut cu circa 20% în 2010 față de 2009, iar numărul de clienți a avut un avans identic. Astfel, la sfârșitul anului trecut această bancă administra active de circa 270 de milioane de euro aparținând unui număr de circa 800 de clienți private banking.
Creșterile raportate de UniCredit Țiriac pe segmentul de private banking nu sunt unice pe piața autohtonă. Banca Transilvania (BT), care le oferă servicii exclusiviste persoanelor cu averi lichide de peste 100.000 de euro, are rezultate similare pe acest segment de piață. Numărul clienților din categoria private banking al BT a crescut cu 20% în 2010 față de 2009, ajungând la 1.200 de persoane la sfârșitul anului trecut, potrivit directorului Departamentului de private banking al acestei instituții de credit, Anca Crăciun. Activele administrate de bancă au avansat ceva mai lent, cu peste 7%, ajungând la aproximativ 311 milioane de euro. Creșterile sunt explicate de oficialul băncii prin calitatea serviciilor oferite și a randamentelor obținute pentru clienți.
Banca se așteaptă la avansul afacerilor cu clienții de top și în 2011. „În acest an, BT se aşteaptă la o creştere cu 10% a activelor şi cu 15% a numărului de clienţi din acest segment“, declară Crăciun.
Servicii personalizate
Clienții de top ai băncilor au un bancher dedicat care se îngrijește de investițiile lor, dar și ca aceștia să primească toate informațiile de care au nevoie. Acești clienți negociază cu banca condițiile în care accesează un produs sau un serviciu. Cel mai simplu exemplu: aceștia pot negocia dobânzile la depozite, dar și pe cele la credite.
Cardurile exclusiviste, premium şi superpremium sunt dedicate tot acestor clienți. Acestea vin la pachet cu servicii de top oferite în mod normal de un asistent personal: rezervări la hoteluri, restaurante și chiar bilete la concert „sold out“.
Băncile au chiar și sedii special amenajate pentru cei mai bogați dintre clienții lor. Acestea sunt de obicei vile situate în centrul orașelor foarte mari care nu au pe poartă sau pe ușă sigla băncii. Motivul: clienții nu-și doresc să iasă în evidență, iar băncile sunt extrem de discrete.
150.000 de români aveau averi lichide de peste 100.000 de euro la mijlocul anului trecut, potrivit unor studii comandate de Citibank
Volumul activelor clienților de private banking a înregistrat o creștere de circa 20% în 2010 față de 2009, la fel și numărul de clienți.
Octavia Cutuș, director Private Banking la UniCredit Tiriac Bank
Cele mai exclusiviste portofolii de private banking cresc în plină criză
12 februarie 2011, 08:18
Ultima modificare în 12 februarie 2011, 10:18
Valoarea cumulată a averilor deținute de cei mai bogați clienți ai băncilor au crescut în ultimii ani, evoluție susținută și de înmulțirea numărului de clienți.
Etichete: credite,
private banking
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Scumpiri la biletele de tren, metrou şi RATB
- Vânzările Volkswagen au crescut cu 20% pe an în ianuarie
- Axel Weber va demisiona de la Bundesbank la finele lunii aprilie
- Bancpost: Dobânzile la depozitele în lei vor coborî sub 5%
- BNR: Datoria externă a țării a crescut anul trecut cu 12%
- Estimare: inflația a fost de 0,6% în ianuarie
- Wizz Air lansează ruta Bucureşti – Malaga
- Primele statistici ale declaraţiei unice: doar o treime din formulare sunt depuse online
- Principalii exportatori ai României, în 2010: Dacia, Nokia, Honeywell
- BCR negociază cu clienții ieșirea din proces