‘Există acea problemă referitoare la diferenţa de preţ de la raft şi cel de la casă. Sunt foarte multe situaţii în care producătorii sau comercianţii la raft expun un preţ, iar omul când ajunge la casă constată cu totul un alt preţ, mai mare. A doua problemă este legată de termenul de valabilitate al produsului. Deci, sunt produse care sunt menţinute la raft şi care sunt expirate. Au mai fost şi situaţii în care se spune că atunci când cumperi două produse al treilea îl primeşti gratis, dar era expirat. Mai sunt probleme legate de produsele deformate, murdare, existente la raft. Neregulile au fost constatate, în general peste tot în supermaterketuri, magazinele de cartier şi pieţe’, a explicat Cerbulescu.
Acesta a adăugat că o altă problemă adusă în discuţie de către consumatori se referă la serviciile oferite de agenţiile de turism.
‘Sunt probleme legate şi de agenţiile de turism pentru că în această perioadă există tot felul de oferte care nu au o susţinere atât din punct de vedere al preţurilor, cât şi al condiţiilor pe care agentul respectiv le acordă’, a spus şeful ANPC.
În ceea ce priveşte comercializarea neadecvată a produselor ecologice, Constantin Cerbulescu a subliniat că un număr considerabil de comercianţi continuă să introducă pe piaţă astfel de produse fără să respecte legea.
‘Foarte mulţi comercianţi încearcă să introducă pe piaţă aceste produse bio sau ecologice fără să respecte legislaţia. Nu sunt foarte mulţi, dar sunt şi situaţii de genul acesta în care pe etichetă este trecut un anumit ingredient, dar sunt uitate alte ingrediente. Este vorba şi despre produse româneşti, cât şi de cele străine. N-au fost foarte multe cazuri, dar dacă ele vor lua amploare vom avea tot timpul în vedere acest lucru’, a menţionat Cerbulescu.
Producători, directori ai marilor reţele comerciale din România, lideri ai patronatelor din industria alimentară şi reprezentanţi ai Consiliului Concurenţei s-au reunit, marţi, la Bucureşti, în cadrul celei de-a cincea ediţii a Romanian Retail Forum.
La un an de la intrarea în vigoare a Legii privind comercializarea produselor alimentare, cei prezenţi la evenimentul de marţi vor discuta dacă actul normativ a avut impactul dorit şi dacă este necesară o eventuală modificare a sa, în privinţa taxelor pentru listarea produselor în supermarketuri şi hipermarketuri.
Romanian Retail Forum 2010 îi are ca invitaţi pe Valentin Mircea – membru al Plenului Consiliului Concurenţei, Delia Nica – vicepreşedinte al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România şi şefa Biroului din România al Grupului Metro, Alexandru Vlad – director executiv al Selgros Cash & Carry România, Sorin Minea – preşedinte Romalimenta şi preşedinte Angst, Mihaela Mitroi – partener PricewaterhouseCoopers România, şi Aurel Popescu – preşedintele patronatului din industria de morărit şi panificaţie Rompan.
SURSA: Agerpres