De peste 15 ani, Ericsson ConsumerLab cercetează modul în care utilizatorii percep și se raportează la produsele și servicii IT&C. Programul internațional de cercetare al Ericsson are la bază peste 100.000 de interviuri individuale realizate anual în peste 40 de țări și 10 mega-orașe (zone metropolitane a căror populație depășește 10 milioane de locuitori).
1. Conectivitatea, regina industriei – Pentru cei mai mulți dintre noi, conectivitatea a devenit la fel de importantă precum aerul pe care îl respirăm. Odată ce s-au conectat la Internet, utilizatorii spun că acesta ar fi unul dintre ultimele lucruri la care ar alege să renunțe în cazul în care ar trebui să își reducă semnificativ cheltuielile.
2. Oricine poate deveni un furnizor de servicii – Cererea pentru servicii noi este în continuă creștere. Datorită Internetului, atât companiile, cât și consumatorii pot inventa în mod constant soluții noi, cum ar fi aplicaţii noi, care să răspundă nevoilor curente.
3. Instrumentele de social media redefinesc modul de transmitere a informației și industria media – Social media este responsabilă pentru apetitul tot mai mare al publicului pentru poze, clipuri video și muzică disponibilă online. În prezent, instrumentele și site-urile sociale ajută utilizatorii să determine cât de relevante sunt ştirile pentru ei, oferindu-le un plus de libertate în a le comenta și discuta cu alții.
4. Telefoanele mobile joacă un rol semnificativ în viața noastră de zi cu zi – Din ce în ce mai des, utilizatorii se arată interesați de servicii mobile din zone geografice apropiate sau de servicii locale. În plus, dacă 90% dintre utilizatorii de smartphone-uri chestionați de Ericsson au declarat că nu se despart în nici un moment de telefoanele lor mobile, doar 80% dintre ei au spus același lucru despre bani.
5. Transparența devine mai importantă decât confidențialitatea – Oamenii încep să se obișnuiască să ducă vieți foarte deschise, în care nu se ascund, și se așteaptă ca și companiile sau alte organizații să aibă un nivel similar de transparență.
6. Soluțiile cloud fac lucrurile mai ușor de folosit – Posibilitatea de a transmite rapid informația de la un utilizator la altul, precum și nevoia de a avea mai multe dispozitive conectate în același timp devin două condiții foarte importante pentru utilizatori, conducând astfel la introducerea unui număr tot mai mare de servicii de cloud. Utilizatorii se simt atrași de această soluție cu precădere datorită ușurinței cu care poate fi folosită.
7. Femeile determină creşterea numărului de utilizatori de smartphone-uri – Un studiu realizat în 2011 de Ericsson Consumer Lab a arătat că barbații sunt încă cei mai avizi utilizatori ai serviciilor de nișă disponibile pe smartphone-uri, în timp ce femeile folosesc în mod regulat servicii precum cele de telefonie fixă, mesagerie scrisă sau Facebook. Totuşi, datorită integrării active a tuturor canalelor de comunicare într-un singur dispozitiv, femeile ajung să contribuie în cea mai mare proporție la adopția la scară largă a smartphone-urilor.
8. Devine mai ușor să facem cumpărături – Studiul Ericsson a arătat că 67% dintre utilizatorii de smartphone-uri sunt interesați de plățile mobile, care trebuie privite în contextul cumpărăturilor de zi cu zi. Astfel, spre exemplu, ele trebuie integrate cu informații despre produse, puncte-bonus sau alte bonuri valorice.
9. Totul se conectează – Serviciile mobile de date au depășit serviciile de voce în al patrulea trimestru al anului 2009, iar în primul trimestru din 2011, ele au ajuns la o valoare de două ori mai mare decât cea a serviciilor tradiționale de telefonie. Utilizatorii sunt tot mai conectați, nu doar la Internet, ci și la toate obiectele care îi înconjoară, de la mașini la automate de bilete sau de mâncare.
10. Într-o perioadă plină de incertitudini, oamenii caută să dețină controlul – În momente de instabilitate economică sau atunci când au loc dezastre naturale, cum ar fi cutremure, se observă o creștere a interesului utilizatorilor pentru utilități, cum ar fi serviciile de furnizare a apei sau a energiei electrice. În mod similar, o schimbare în bugetul disponibil al oamenilor contribuie la creșterea nevoii utilizatorilor de a controla consumul de servicii.