Cele mai bune soluţii de telemedicină din lume se bazează pe aplicaţii pentru telefoanele mobile inteligente, care oferă soluţii practice pentru asigurarea asistenţei medicale, supravegherea stării de sănătate cu costuri minime şi mai ales pentru intervenţia rapidă în caz de urgenţă.
Telemedicina înseamnă utilizarea tehnologiilor telecomunicațiilor și informaticii cu scopul de a oferi asistenta medicală clinică de la distanță. Ajută la eliminarea barierelor de distanță și îmbunătățeşte accesul la servicii medicale, care de multe ori nu ar fi disponibile în mod constant în comunitățile rurale îndepărtate. De asemenea, este utilizat pentru a salva vieti în situații de urgență.
Telemedicina este o cale de a face faţă provocărilor viitorului, în ceea ce priveşte asistenţa medicală, legate de îmbătrânirea populaţiei şi costul tot mai mare al intevenţiilor medicale. Furnizorii de telecomunicaţii au identificat această oportunitate şi au încheiat parteneriate cu actori din domeniu public şi privat de sănătate, pentru a crea tehnologii noi, prin care să eficientizeze asistenţa medicală în lume, mai ales din punct de vedere al costurilor. Primii trei sunt aceştia, potrivit HealthCareGlobal:
Vodafone

În 1999, Vodafone a fost printre primele companii care au lansat servicii de telemedicină, iar în 2011, a reuşit o premieră absolută: să doteze complet sistemul sanitar al unei ţări cu aparatură de telemedicină. Ţara norocoasă a fost Tanzania, însă trebuie menţionat că în România, Vodafone România a investit până acuma peste un milion de euro în parteneriatul cu SMURD, pentru dotarea ambulanţelor şi a spitalelor cu aparatură.
Airtel
Bharti Airtel este o companie de telecomunicaţii cu sediul central în India, New Delhi, care oferă inclusiv soluţii de telemedicină în Asia şi Africa. Cea mai de succes aplicaţie este Mediphone, un serviciu care permite pacienţilor să fie asistaţi de o echipă de specialitate de la distanţă, folosind un soft special de monitorizare.  
Telefónica
Telefónica este o companie de telefonie din Spania, înființată în anul 1924 sub numele Compañia Telefónica Nacional de España. Numărul de clienți Telefónica depășea 200 millioane, din care mai mult de jumătate sunt în America Latină și  în Europa. Divizia de telemedicină se numește O2 Health, iar cele mai noi aplicații pe care le oferă au un buton de panică conectat direct la cabinetul medicilor, care pot interveni astfel rapid, mai ales în cazul persoanelor vârstnice.