Topul conține reclamele pe care oamenii aleg să le urmărească – creații video care au captat atenția utilizatorilor de YouTube și au fost urmărite peste cele 5 secunde după care se poate da „skip”. Selecția reclamelor din acest top s-a făcut printr-un algoritm care combină numărul de vizualizări realizate din România, rata de vizualizare (timpul mediu vizualizat dintr-o reclamă) și raportul dintre vizualizările organice și vizualizările plătite. Se remarcă anul acesta campania J&B Romania Blending Spirits, cu 7 intrări în top 10.
Titlu |
Utilizator |
URL |
Agenție de creație |
Agenție media |
|
1 |
PrePay Xmas 2015 – Actul 3 |
Orange Romania |
Wieden + Kennedy |
||
2 |
Carla’s Dreams – Document (Cover COMA) | Blending Spirits |
J&B Romania |
The HUB Partners/Vice Romania |
OMD Romania |
|
3 |
Delia – Ceai, mami (cover DOC) | Blending Spirits |
J&B Romania |
https://www.youtube.com/watch?v=8laADKuXQv0 |
The HUB Partners/Vice Romania |
OMD Romania |
4 |
Alina Eremia – Start Rec (cover CCSE) | Blending Spirits |
J&B Romania |
The HUB Partners/Vice Romania |
OMD Romania |
|
5 |
DOC – Da, mama (cover Delia) | Blending Spirits |
J&B Romania |
The HUB Partners/Vice Romania |
OMD Romania |
|
6 |
PrePay Summer – 10 ani cu Millidge si Doig |
Orange Romania |
Wieden + Kennedy |
||
7 |
Robin And The Backstabbers – E vina mea (Alex Velea Cover) | Blending Spirits |
J&B Romania |
The HUB Partners/Vice Romania |
OMD Romania |
|
8 |
Smântână Covalact de Țară |
Covalact De Tara |
Candiso |
||
9 |
COMA – Sub Pielea Mea #eroina (Cover Carla’s Dreams) | Blending Spirits |
J&B Romania |
The HUB Partners/Vice Romania |
OMD Romania |
|
10 |
Alex Velea – Sat dupa Sat (Robin & The Backstabbers cover) | Blending Spirits |
J&B Romania |
The HUB Partners/Vice Romania |
OMD Romania |
„În topul din 2016 regăsim doar creații românești, lucru îmbucurător pentru industria locală. Majoritatea dintre acestea au lungimea de peste un minut, calitatea conținutului pe care îl livrează un spot fiind cea care contează pentru captarea atenției utilizatorului de YouTube. Conținutul creativ este și rămâne unul dintre principale puncte în „best practice”-uri pe YouTube și campanii derulate în acest mediu. În 2017, focusul va fi și mai mult pe mobile – în Europa, numărul de ore pe care oamenii îl petrec urmărind conținut video pe smartphone este în creștere cu peste 60% față de anul precedent. O altă prioritate pentru anul acesta în campaniile pe YouTube acesta este și măsurarea atenției utilizatorilor, respectiv câți utilizatori au urmărit acea reclamă până la capăt,” a declarat Emilia Brânzan, Industry Manager Google Romania.