Cele mai proaste aeroporturi din lume. O analiză a conectivității pentru aeroporturile din întreaga lume arată diferențe mari între facilitățile de transport public disponibile. În timp ce unele regiuni excelează, altele rămân mult în urmă.
Cele mai proaste aeroporturi din lume
Cele mai proaste aeroporturi din lume. Aeroportul Gatwick, cunoscut ca London Gatwick, este un aeroport internațional important de lângă Crawley, Sussex, din sud-estul Angliei, aflat la 47,5 km de la centrul Londrei. A fost construit chiar lângă linia principală de cale ferată, la jumătatea distanței dintre capitală și Brighton.
Conectivitatea la suprafață a servit cel de-al doilea aeroport din Marea Britanie de-a lungul deceniilor. Legăturile au venit și au plecat: Sussex Scot nu mai face legătura între Gatwick și Edinburgh și Glasgow, în timp ce Kent nu mai are un tren direct către aeroport. Cu toate acestea, oferta traseelor rămâne impresionantă, scrie The Independent.
Gatwick are cea mai mare gamă de opțiuni feroviare din toate aeroporturile din Marea Britanie
În direcția nord, există 15 trenuri în fiecare oră de vârf spre Londra, iar unele servicii continuă spre Cambridge, Peterborough și Bedford. O legătură către Reading oferă conexiuni ușoare către vestul Angliei. În direcția sud, Gatwick are trenuri directe către Brighton, restul coastei de sud și Southampton.
Gatwick este acum mult mai ușor de utilizat, după ce s-au investit în gara sa 250 de milioane de lire sterline. Are cea mai mare gamă de opțiuni feroviare din toate aeroporturile din Marea Britanie, Manchester fiind pe locul al doilea. Accesul feroviar al aeroportului Heathrow a fost transformat de linia Elizabeth.
Cele trei mari noduri vest-europene – Amsterdam, Frankfurt și Paris CDG – au legături excelente interurbane și feroviare locale
La doar 330 km nord-vest de Bristol, aeroportul din Dublin este în prezent o zonă numai cu autobuze, deși proiectul MetroLink va avea în cele din urmă transport rapid aeroport-oraș.
Aeroportul din Copenhaga are un metrou, precum și o linie principală interurbană către capitala daneză și Malmo din Suedia. Cele trei mari noduri vest-europene – Amsterdam, Frankfurt și Paris CDG – au toate legături excelente interurbane și feroviare locale.
Estul Europei rămâne mult în urmă
În schimb, Europa de Est rămâne mult în urmă. Budapesta și Praga au stații de metrou apropiate de aeroporturile lor internaționale, dar adepții transportului public trebuie să aleagă între un autobuz local până la o stație de metrou sau un autobuz direct, mai scump, către centrul orașului. Autoritățile capitalei Cehiei ar fi vrut să se extindă pe aeroportul din Praga, dar lobby-ul șoferilor de taxi a câștigat și planurile au rămas pe hârtie.
La nivel mondial, SUA este țara care a renunțat la transportul în masă. O călătorie de la Aeroportul New York JFK până la Manhattan rămâne o cursă cu obstacole, la fel ca și cea de LAX până în centrul orașului Los Angeles.
China se laudă cu Maglev Train, un tren cu levitație magnetică
Australia ar trebui să se descurce mai bine, dar abia reușește. New South Wales se descurcă destul de bine cu trenuri rapide către centru. Brisbane, de asemenea, are un serviciu de patru trenuri pe oră. Melbourne, cel mai mare oraș din Australia, ar putea avea o legătură feroviară la începutul anilor 2030. Și aici taximetriștii fac legea.
Aeroporturile Africii și Americii Latine se remarcă prin absența legăturilor feroviare. India se descurcă, de asemenea, destul de prost la acest capitol. China se laudă cu Maglev Train, un tren cu levitație magnetică, cel mai rapid din lume, care conectează Aeroportul Internațional Shanghai Pudong cu linia de metrou la Stația Longyang.