Una dintre cele mai importante caracteristici pe care trebuie să le urmăriți la un vehicul electric este cât de multă autonomie puteți obține cu o singură încărcare a bateriei. Luați intervalul estimat de EPA, afișat și ca MPGe, și comparați-l cu prețul vehiculului.

Unele vehicule premium pot veni cu un interior luxos sau cu funcții mai inteligente, dar au aceeași autonomie estimată a unui vehicul care se vinde la jumătate din preț.

De asemenea, este important să analizați istoricul rechemării în fabrică a vehiculelor electrice a unei mărci pentru a ști care sunt cele mai frecvente probleme și cum a gestionat compania situația. Dacă o marcă este rechemată iîn fabrică în mod constant, acesta e un semn rău și ar trebui evitată.

Iată care sunt cele mai proaste marci de vehicule electrice, potrivit slashgear.

Mărci cu doar unu sau două vehicule electrice

Indiferent dacă o marcă abia începe să intre în jocul vehiculelor electrice sau a decis să perfecționeze un singur EV în gama sa, multe mărci au în prezent doar un singur EV de vânzare. 2023 Polestar 2 are trei sisteme de propulsie diferite, inclusiv un singur motor cu rază lungă de acțiune, un motor dublu cu rază lungă de acțiune și un motor dublu cu rază lungă de acțiune cu un pachet Performance.

Cea mai bună opțiune este Polestar 2, care are un preț de pornire de la 49.500 USD și oferă o autonomie estimată de EPA de până la 500 de km. Brandul intenționează să lanseze Polestar 3 în viitorul apropiat.

Mini Electric este în mod constant o opțiune populară. Mini 2024 începe de la 30.900 USD și poate conduce până la 180 km între încărcări. Honda 2024 Prologue are un preț de pornire similar cu cel al Mini, la 30.000 USD, dar va oferi utilizatorilor o autonomie estimată mai lungă, de aproximativ 300 până la 350 de km. Mazda MX-30 EV 2023 începe de la 34.110 USD și oferă o autonomie estimată de 257 km.

Toyota

Gama de vehicule electrice Toyota constă din SUV-ul bZ4X 2023. Cu o autonomie de 400 de km și un preț de pornire de 43.215 USD, bZ4X nu este rea, dar nu este cea mai bună mașină, în comparație cu alte mărci. Există, de asemenea, Mirai 2023, un model sedan electric cu celule de combustibil, care începe de la 49.500 de dolari, oferă o autonomie estimată de EPA de 100 de km și necesită alimentare regulată (hidrogen).

Audi

În general, Audi are o gamă bună de vehicule electrice, cu patru modele SUV și un model sedan. Există câteva vehicule electrice de la Audi, dar modelele disponibile în prezent pentru vânzare ca noi includ Q4 e-tron 2023, Q4 Sportback e-tron 2023, Q8 e-tron și Q8 Sportback e-tron.

Cel mai bun EV, din punctul de vedere al prețului și al autonomiei, este Q4 e-tron 2023, care începe de la 49.800 USD și are o autonomie estimată de EPA de până la 350 de km. Acest preț și autonomia estimată sunt similare cu multe alte vehicule electrice. Cel mai slab EV al Audi este e-tron GT, care începe de la 104.900 USD și oferă o autonomie estimată de EPA de până la 330 km.

Volkswagen

În gama de vehicule electrice Volkswagen, există un singur model nou. Modelul 2023 ID.4 are o caroserie SUV, o autonomie estimată de 440 km și un preț de pornire de 38.995 USD. Acesta este un EV excelent, dar este tot ceea ce Volkswagen are de oferit, deși compania intenționează să lanseze un model de nișă, numit ID. Buzz și un model sedan numit ID.7.

În 2019, Volkswagen a încheiat producția pentru vehiculul e-Golf entry-level, care a oferit o autonomie estimată de 200 km și un preț de pornire de 19.271 USD. Compania a fabricat un vehicul ID.3 excelent, cu un preț de aproximativ 33.650 USD pentru o baterie capabilă să parcurgă aproximativ 300 km între încărcări. Au existat alte două modele ID.3 cu diferite dimensiuni ale bateriei, unul cu o autonomie de 420 km.

Rivian

Rivian este un producător scump de camioane și SUV-uri integral electrice, dar autonomia estimată pentru cele două vehicule este destul de bună. 2023 R1T oferă până la 640 km autonomie estimată de EPA și un preț de pornire de 73.000 USD – și este un pick-up rar pe piața actuală a vehiculelor electrice. Apoi, SUV-ul R1S 2023 începe de la 78.000 USD și oferă o autonomie estimată de 620 de km.

Rivian este un brand relativ nou, de nișă, grozav pentru cei care doresc un vehicul electric durabil, care poate face față offroading-ului. În loc să mențină prețul scăzut și să ofere un pick-up sau un SUV mare cu 7 locuri, Rivian oferă vehiculele R1S și R1T doar ca opțiuni premium.

În octombrie anul trecut, compania a rechemat in fabrică aproape fiecare vehicul electric vândut. Aproximativ 13.000 de vehicule (dintr-un total de aproximativ 15.000 de vehicule produse în această serie) au fost rechemate din cauza unei defecțiuni a suspensiei legată de elementele de fixare, care ar putea determina șoferul să piardă controlul volanului.

Tesla

Tesla este o marcă complet electrică cu patru modele distincte, inclusiv două sedanuri și două SUV-uri, și 10 versiuni unice în total ale acestor patru modele. Fiecare dintre modelele Tesla oferă un kilometraj mare estimat de EPA între încărcări, dar intervalul în comparație cu prețul nu este întotdeauna cea mai bună ofertă.

Cea mai slabă gamă este Model X Plaid, care începe de la 108.490 USD și oferă o autonomie estimată de 535 km. Pentru doar 47.240 USD, modelul 3 Long-Range Drive oferă aceeași autonomie, având cel mai bun preț pentru mașinile Tesla. În plus, toți proprietarii de vehicule electrice Tesla pot accesa peste 12.000 de stații de încărcare în rețeaua Supercharger.