Valoarea cumpărăturilor efectuate online în primele șase luni ale anului s-a dublat față de aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor publicate de compania 2Performant Network, care deține platforma 2Parale.
În prima jumătate a anului 2015, cea mai mare achiziție online realizată de români prin intermediul platformei 2Parale s-a ridicat la aproximativ 33.000 lei, valoare aproape dublă față de perioada ianuarie – iunie 2014 (aproximativ 17.000 lei). În ceea ce privește valoarea medie a coșului de cumpărături online, aceasta s-a menținut constantă comparativ cu prima jumătate a anului trecut, situându-se la suma de 160 de lei.
Cumpărăturile online se fac cel mai mult în prima parte a zilei, intervalul orar preferat fiind dimineața (între 7 și 12), urmat îndeaproape de perioada 13.00 – 18.00. Zilele cele mai favorabile cumpărăturilor online în perioada ianuarie – iunie 2015 au fost cele de marți, miercuri și joi, iar data la care a fost atins recordul absolut al cumpărăturilor online prin platforma 2Parale a fost 12 februarie 2015.
Cele mai mari cheltuieli s-au făcut pentru produse din categoriile fashion, cărți și materiale didactice și IT&C, urmate de home&deco și cosmetice. Comparativ cu aceeași perioadă a anului 2014, produsele din categoria IT&C au înregistrat o creștere la nivelul bugetului alocat cumpărăturilor online.
În prima jumătate a anului 2015, pentru cumpărăturile online s-au cheltuit în medie 1.000 de lei pentru un pachet turistic, circa 630 lei pentru un produs de IT&C, 220 lei pentru produsele home&deco și 215 lei pentru articole pentru copii.
Prin intermediul 2Parale, cel mai bun volum de achiziții a fost generat de produsele cărți și materiale didactice, urmate de fashion și asigurări. Categoria de cosmetice a înregistrat o scădere a numărului de vânzări online comparativ cu anul 2014, în timp ce produsele de IT&C și asigurările au devenit din ce în ce mai căutate.
La volumul de căutări cel mai mult a crescut interesul pentru rochii, cu un vârf de căutări atins în luna mai. De asemenea, smartphone-urile au înregistrat și ele o creștere la nivel de căutări online. Un alt produs intens căutat în prima jumătate a anului 2015 versus prima jumătate a anului trecut a fost reprezentat de sandale.
2Performant Network S.A., companie de performance marketing din România, a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 3,680,000 lei în prima jumătate a anului 2015, în creștere cu 25% față de perioada similară a anului trecut. Platforma 2Parale numără, în prezent, peste 450 de clienți.