Nicușor Dan a anunțat că pasajul Unirii este clasificat în a patra categorie de siguranță în cazul unui cutremur puternic
Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a declarat că pasajul de la Unirii este clasificat în a patra categorie de siguranţă, din cinci.
Categoria unu reprezintă cel mai înalt nivel de securitate, iar categoria cinci, cel mai scăzut. Dan a precizat că nu este specialist în structuri de rezistenţă, dar consideră că pasajul ar rezista la un cutremur puternic.
”Să faci poduri şi pasaje e o ştiinţă, de 150 de ani. Noi avem o expertiză făcut de un expert, cu ştampila de expert, care spune că acest planşeu (…) expertiza pe care noi o avem făcută de către Primăria Sectorului 4 şi depusă la noi de către ei spune că acest capac de beton este în clasa a patra.
Podurile şi pasajele, din punctul de vedere al siguranţei, sunt împărţite în cinci; categoria întâi e cea mai bună, categoria cinci e cea mai rea. Categoria a patra e a doua cea mai rea şi se numeşte nesatisfăcător.
Iar Obor, Lujerului şi podul de pe Bucureşti-Ploieşti sunt în categoria cincea, adică sunt într-o stare mai gravă. Când eşti în categoria a patra nu eşti în pericol de prăbuşire”, a declarat Nicuşor Dan joi seară, la Euronews România.
Nicuşor Dan a menţionat că expertiza realizată la cererea Primăriei Sectorului 4 datează de doi ani, iar la aceasta s-au adăugat „trei pagini” întocmite de acelaşi expert. Aceste documente indică faptul că „situaţia s-a deteriorat”, dar nu menţionează că planşeul ar fi în pericol de prăbuşire.
La un seism major, de 6-7 grade, clădirile vor fi mai degrabă serios afectate
El a menţionat că nu vede un risc mare la un seism de magnitudine 6. La un cutremur de magnitudine 7, însă, ar putea apărea probleme serioase, în special la clădiri.
”Nu sunt specialist în structuri de rezistenţă, dar în opinia mea nu există un risc la un cutremur normal de magnitudine 6. La cutremur de magnitudine 7, problemele vor fi mari, dar în special pe clădiri”, a declarat primarul general.
Primarul a declarat că nu vrea ca Primăria Generală să mai emită autorizaţii pentru lucrări de urgenţă decât atunci când este absolut necesar. A oferit exemple precum Prelungirea Ghencea şi zona Berzei Buzeşti, unde lucrările s-au făcut cu autorizaţii de urgenţă, dar au apărut probleme şi acestea au durat mai mult decât planificat.
”Noi vrem să stopăm asta, vrem să respectăm legea şi în măsura în care expertul vine şi ne spune aici e pericol public, aici e pericol public, aici e pericol public, caz în care vom da aici, aici şi aici autorizaţia de pe o zi pe alta, ca să sprijine, până când vin cu autorizaţia normală, aşteptăm ca ei să vină cu o documentaţie normală pentru autorizaţie ca să dăm o autorizaţie normală”, a reafirmat Nicuşor Dan.
Primarul a explicat că, în august, Primăria Sectorului 4 a cerut un certificat de urbanism pentru lucrarea din zonă. Primăria Generală a emis certificatul la începutul lui septembrie și a cerut obținerea avizelor de la Metrorex și administratorii de utilități.
”Aceste avize nu sunt o birocraţie inutilă, ci sunt condiţii tehnice pe care numai deţinătorii de reţele, respectiv Metrorex pot să le impună”, a mai spus el.