Piata produselor de lux din Romania este intr-o continua crestere, avand un potential extraordinar, conform declaratiei lui Adrian Stoican, directorul general al companiei romana-elvetiene Helvetansa Romania, companie specializate in comercializarea de ceasuri, bijuterii si accesorii de lux. In ceeea ce priveste piata ceasurilor de lux la nivel mondial, acesta este de parere ca o cifra este greu de estimat. “In primele 6 luni ale anului industria elvetiana, cea mai cunoscuta in ceea ce pr
Piata produselor de lux din Romania este intr-o continua crestere, avand un potential extraordinar, conform declaratiei lui Adrian Stoican, directorul general al companiei romana-elvetiene Helvetansa Romania, companie specializate in comercializarea de ceasuri, bijuterii si accesorii de lux.
In ceeea ce priveste piata ceasurilor de lux la nivel mondial, acesta este de parere ca o cifra este greu de estimat. “In primele 6 luni ale anului industria elvetiana, cea mai cunoscuta in ceea ce priveste ceasurile de lux, a exportat in valoare de 7,81 miliarde de franci elvetieni, cu 15,3% mai mult decat in 2007, un an considerat record in istoria orologeriei elvetiene” a adaugat Adrian Stoican.
In Romania, piata ceasurilor de lux s-a situat in 2007 in jurul valorii de 8 miliarde de euro, iar in acest an are un potential de crestere de 20-30%.
Helvetansa are in portofoliul sau 33 de marci renumite de ceasuri, bijuterii, accesorii, instrumente de scris, pendule si cutii muzicale de lux, precum Vacheron Constantin, Audemars Piguet, Jaeger – LeCoultre, Piaget, Cartier, IWC, Panerai, Certina, Longines, Rado, Movado, Epos, Charriol sau Montegrappa. Insa cele mai bine vandute produse sunt ceasurile, in proportie de 80%. “ADN-ul Helvetansa este orologeria. Am inceput cu marcile de ceasuri elvetiene si in acest moment avem o traditie de 14 ani pe piata romaneasca si un portofoliu prestigios” a subliniat oficialul companiei.
Vacheron Constantin si Audemars Piguet, doua dintre cele mai vechi manufacturi din lume, ocupa un loc de seama in portofoliul Helvetansa in ceea ce priveste notorietatea. Cel mai faimos brand al companiei romano-elvetiene ramane insa Cartier.
Royal Oak Offshore Tourbillon, de la Audemars Piguet, este cel de-al doilea ceas in ceea ce priveste valoarea, aflat in portofoliul Helvetansa. Fabricat din otel, acesat dispune de un mecanism manufacturat cu incarcare manuala si sistem tourbillon. Fabricat in editie limitata, Royal Oak Offshore Tourbillon are un pret de 536.921 lei.
Locul al treilea in topul celor mai valoroase ceasuri din vitrinele Helvetanse este ocupat de Tourbillon 8 days power reserve, de la Daniel Roth. Modelul este fabricat tot din aur roz, fiind primul tourbillon cu rezerva de functionare de 8 zile si carcasa care se poate ridica. Pretul sau ajunge astfel la 408.773 lei.
Deoarece luxul exprima in primul rand exclusivitate, astfel de modele stau vreme indelungata pe rafturile Helventansa. In ceea ce priveste clientii acestor produse in serie limitata, Adrian Stoican ii apreciaza drept “persoane cu o situatie materiala buna, epicurieni, cultivati, cu un mare interes pentru produsele high-end, sunt cunoscatori sau colectionari, atrasi de realizarile tehnice, sensibili la raritate si exclusivitate. Sunt persoane care calatoresc foarte mult, sunt foarte informati si pasionati de orologerie”.
Helventansa, companie cu capital mixt romano-elvetian, are in acest moment doua magazine in Bucuresti si unul in Pitesti si estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri in crestere cu cel putin 20% fata de anul trecut, pe fondul cererii ridicate pentru produsele de lux de pe piata locala. Anul trecut compania a inregistrat afaceri de 6,5 milioane de euro.