Proba de Limba şi literatura română din acest an de la Evaluarea Naţională a fost un nou prilej pentru multe “perle” din partea elevilor neatenţi. Iată doar câteva dintre afirmaţiile care i-au uimit pe profesorii care au corectat lucrările.
Cele mai tari perle la Evaluarea Naţională! Limba română le-a dat bătăi de cap elevilor. Ce au putut să scrie în lucrările de examen
Profesorii spun ca, şi în acest an, au găsit extrem de multe “perle” în lucrările de la proba de Limba şi literatura română din cadrul Evaluării Naţionale 2020. Rezultatele oficiale vor fi afișate pe edu.ro și la avizierele școlare.
Un text biografic ce-l priveşte pe Traian Vuia a fost o bogată sursă de umor involuntar din partea unor elevi absolvenţi de clasa a VIII-a, care nu au fost atenţi la informaţie şi la cerinţe.
Traian Vuia a proiectat un automobil …“gen” de zburat.
Traian Vuia s-a născut în județul de azi Traian Vuia.
A rămas fără bani de facultate și se împiedica de piedici ca să-și facă avion de zbor.
Traian era lipit, lipit. Un an a stat la facultate, dar a strălucit mai departe. Și a plecat la Paris să cerșească.
Cele mai tari perle la Evaluarea Naţională! Limba română le-a dat bătăi de cap elevilor. Ce au putut să scrie în lucrările de examen
Gramatica le-a pus şi ea probleme multor candidaţi.
Cuvântul “balconaș” s-a format dintr-un balcon, prin metoda constrângerii.
Rolul cratimei din “să urce-n pod” e să se urce în pod.
În cuvintele date sunt diftongi, adică mai mulți ftongi adunați.
Cuvântul “oprită” s-a format după ce cineva a închis geamul, iar lumina fierbinte a soarelui s-a oprit în el.
Un elev a inventat un sinonim pentru adjectivul “ciudată”: “uird”, transcris greşit din limba engleză.
Un alt elev a avut o interpretare inedită pentru textul la prima vedere: “Mama inconștientă își lasă copilul să se suie în pod, chiar dacă poate să cadă în cap!”, potrivit stirileprotv.ro.
Cele mai tari perle la Evaluarea Naţională! Limba română le-a dat bătăi de cap elevilor. Ce au putut să scrie în lucrările de examen
La Evaluarea Naţională din acest an, peste 11.000 de copii au renunţat să se mai prezinte la examen, cei mai mulţi din Iaşi, Bacău şi Bihor. În special în comunităţile sărace din zonele rurale, există şcoli în care jumătate dintre elevii care au absolvit gimnaziul nu au venit la examen.
“Vorbim de părinţi care nu au încredere în sistemul de educaţie şi considere că nu e important să îşi lase copilul să participe la examenele naţionale, pentru că e mai bine să muncească în gospodărie sau vorbim de copii care nu au încredere în ei şi se considera nepregătiţi”, spune Mihaela Nabar, director World Vision.