Revista BusinessWeek a întocmit o listă a celor mai urâte 50 de maşini care au fost lansate pe piaţă în ultimii 50 de ani. Printre acestea se numără mai multe mărci, inclusiv unele foarte cunoscute, cum ar fi Ferrari, Ford sau Toyota:
Chevrolet El Camino
Lansat pe piaţă în anul 1959, modelul are înfăţişare de autoturism dacă este privit din faţă şi seamănă cu o camionetă dacă e privit din spate.
Citroen Ami
A apărut în anul 1961 şi a fost creat de designerul Flaminio Bertoni. Aripile coboară până sub linia roţilor, iar plafonul seamănă cu o verandă în partea din spate.
Lightburn Zeta
Acest model australian a fost lansat în anul 1963 şi a fost creat de un producător de betoniere şi maşini de spalat.
Wartburg 353
Lansată pe piaţă în anul 1965, această maşină a fost produsă în fosta Germanie de Est, sub influenţele clare ale Uniunii Sovietice.
Volkswagen Thing
A putut fi cumpărat prima dată în anul 1969. Filozofia acestui model poate fi rezumată simplu: elementele de bază ale unui Beetle clasic, adunate într-o cutie metalică.
AMC Gremlin
Modelul a fost lansat fix pe 1 aprilie 1970. Are un spate absurd de înclinat şi geamuri cel puţin ciudate pentru locurile din spate.
Bond Bug
Nu are nicio legătură cu celebrul spion. Acest model a apărut în 1970 şi are trei roţi, seamănă cu o barcă, iar portierele funcţionează cu fermoar.
Ford Pinto
A apărut tot în anul 1970. Modelul are faruri hexagonale, iar capota din spate pare a fi topită din plafon.
Ford Mustang II
A apărut în anul 1973 şi astfel poartă semnătura deceniului în SUA: o maşină greoaie, butucănoasă şi demnă de uitare.
Bricklin SV1
Partea frontală este pătrăţoasă, mai lată decât habitaclul, iar uşile se deschid în sus. A apărut pe piaţă în anul 1974.
Sebring-Vanguard CitiCar
A apărut în 1974 şi deşi ar putea deţine recordul pentru cea mai produsă maşină electrică, acest lucru nu-i compensează urâţenia. Arată şi se pătrunde în ea ca într-un cort.
Volvo 240
Principiul acestui model suedez din anul 1974 este siguranţa, nu aspectul. Totuşi, cu o capotă extrem de lungă şi un spate pe măsură, arată ca un dric.
AMC Pacer
Cantăreşte aproape două tone, iar parbrizul şi luneta, ambele imense şi curbate aproape exagerat dau senzaţia de nesiguranţă. Acest model a apărut în 1975 şi era placat cu lemn la exterior.
Chevrolet Chevette
A apărut în anul 1975. Atrage atenţia prin capacele extrem de lucioase şi grila dublă a radiatorului.
Aston Martin Lagonda
În anul lansării, 1976, costa circa 150.000 de dolari. Pare caricatura alungită a unei maşini cu proporţii normale.
Matra Rancho
Replica franceză a lui Land Rover a apărut în 1977, însă cu unele reduceri de buget la capitolul estetică.
Subaru Brat
Modelul a fost lansat pe piaţă în anul 1987. Descris foarte pe scurt, acesta reprezintă replica „îmbunătăţită” a unui El Camino.
Yugo
Deşi această maşină lansată în anul 1980 este blamată pentru urâţenia ei, mai degrabă reprezintă un coşmar mecanic.
DeLorean DMC-12
Caroseria este fabricată din oţel inoxidabil, nevopsit. Maşina a fost lansată în anul 1981.
Cadillac Cimarron
A apărut în anul 1982 şi aproape că a distrus reputaţia acestei mărci americane. Primul lucru care sare în ochi este grila radiatorului. Poate fi confundată uşor cu un grilaj de canal.
Citroën BX
Poate fi descris prin încercarea de a se aplica toate formele geometrice la o singură maşină. Maşina a început să fie comercializată în anul 1982.
Toyota Van
Modelul lansat în anul 1984 se remarcă prin unghiul ascuţit al părţii frontale şi roţile poziţionate foarte aproape de centrul maşinii.
Mercury Sable
Partea frontală este compusă dintr-un rând continuu de faruri şi bara de protecţie din plastic, cu linii decorative. Modelul a fost lansat în anul 1985.
Lamborghini LM002
Acesta este motivul pentru care nimeni nu pomeneşte nimic de SUV-urile Lamborghini. Singurele forme rotunjite, în afară de roţi, sunt farurile. Lansarea a avut loc în 1986.
Nissan S Cargo
Are plafonul înalt şi curbat, iar geamurile au forma unor felii de pizza. Modelul a fost lansat în anul 1989.
Renault Twingo
Creat de cunoscutul designer francez Patrick le Quément, modelul a fost lansat în anul 1992. Farurile au fost „tăiate” în două, iar aspectul final este cel al unei maşini extrem de triste.
Toyota RAV4
Barele de protecţie şi părţile inferioare ale portierelor par a avea branhii. Lansarea pe piaţă a avut loc în 1994.
Suzuki X-90
Modelul lansat în anul 1995 arată ca o maşinuţă de jucărie, iar eleronul amplasat deasupra stopurilor are doar un rol „estetic”.
Ford Taurus
Ovalul este tema de inspiraţie a celei de-a treia generaţii Taurus, lansată în anul 1996. Farurile, grila, geamurile şi partea posterioară sunt desenate conform temei.
Plymouth Prowler
Acest model a fost lansat în anul 1997 şi este perfect pentru criza vârstei mijlocii.
Toyota Prius
Primul model hibrid produs în masă reprezintă un exerciţiu de tehnologie, nu design. Maşina lansată în anul 1997 are un stil asemănător cu cel al unei boabe de soia.
Fiat Multipla
Lansat în 1998, modelul italian are două seturi de faruri, geamuri enorme şi un parbriz de OZN.
Nissan Cube
Deşi se numeşte cub, abia poate fi găsită o linie dreaptă în designul său. Modelul a apărut în anul 1998 şi are capace oribile, iar grila şi farurile par a fi o pereche ieftină de ochelari de soare.
Volkswagen New Beetle
Noua „broscuţă” are farurile mult prea mari, iar apărătorile roţilor sunt exagerate. În plus, modelul lansat în anul 1998 are parbrizul „întins”, înlocuind partea frontală a plafonului.
Cadillac Escalade
Acest model a fost lansat în anul 1999 şi reprezintă maşina cu un design perfect, dacă manevrabilitate, consumul de carburant şi stilul nu reprezintă nimic pentru proprietari.
Corbin Sparrow
Modelul electric cu trei roţi a apărut în anul 1999 şi a fost creat pentru un singur ocupant. Cu formele sale extrem de rotunde, maşina poate fi confundată uşor cu o ţestoasă.
PT Cruiser
Acest model a fost creat pentru a arăta retro. Apărătorile roţilor din faţă se extind absurd şi cuprind o bună parte a portierelor. Lansarea a avut loc în anul 2000.
Pontiac Aztek
Caroseria acestui model pare a fi modelată cu ciocanul, iar farurile şi stopurile acestei maşini sunt mult prea mici. Aztek a fost lansat în 2001.
Chevrolet Avalanche
Acesta este încă un exemplu modern al excesului american. Modelul lansat în anul 2002 arată… îngrozitor.
BMW Seria 7
Acest model lansat în anul 2002 l-a făcut pe designerul Chris Bangle iubit şi urât în aceeaşi măsură. Criticii ridiculizează şi acum formele concave şi convexe ale maşinii.
Ferrari Enzo
Capota în forma literei „V”, parbrizul bulbucat şi forma portierelor sunt doar trei din elementele ce atrag numeroase critici negative modelului lansat în anul 2002.
Hummer H2
De bine de rău, această monstruozitate americană nu s-a îndepărtat prea mult de originile sale militare. Modelul lansat în 2002 are o grilă impunătoare, portiere de vehicul utilitar şi geamuri ca nişte cutii.
Chevrolet SSR
Această camionetă are curbe. Mult prea multe curbe. Toul e curbat: habitaclul, aripile şi farurile, toate sunt desprinse parcă din desenele animate. Lansarea modelului a avut loc în anul 2003.
Honda Element
Designerii de la Honda par a fi fascinaţi de modelul Aztec, prezentat mai sus. Şi Element, lansat în 2003 înfăţişează o cutie cu roţi, înconjurată de bare de protecţie din plastic.
Subaru Baja
Cei de la Subaru nu s-au potolit cu Brat şi au creat Baja. Este copia copiei unui El Camino. Lansarea a avut loc în 2003.
SsangYong Rodius
Acesta ar putea fi catalogat un minivan ca oricare altul. Însă acest lucru se întâmplă numai până ce juriul, oricare ar fi el, vede partea din spate a maşinii lansate în 2004.
Skoda Roomster
Acest vehicul ceh a fost lansat în anul 2006 şi se evidenţiază prin linia „în scară” a uşilor, dimensiunile diferite ale geamurilor şi stopurile prea înalte.
Jeep Compass
Marca Jeep este clasică în industria auto. De aceea, nimeni nu înţelege cum a fost posibilă crearea modelului Compass. Cu o grilă falsă şi linii disproporţionate, acesta a fost lansat în anul 2007.
Tata Nano
Indienii de la Tata au spus încă de la început că aspectul nu este o prioritate pentru Nano. Acest model a fost lansat în anul 2008 şi arată ca un ou gigantic plasat pe nişte roţi în miniatură.
Toyota Scion IQ
Habitaclul infim face ca roţile să pară uriaşe, iar barele de protecţie dau senzaţia de „inutil”. De asemenea, aspectul de jucărie al modelului ce urmează a fi lansat anul viitor nu inspiră deloc siguranţă.