În România există o autostradă începută în urmă cu 14 ani şi construită pe jumătate. Mai exact, americanii de la Bechtel au demarat construcția tronsonului Suplacu de Barcău – Borș, în lungime de 64 km, în vara anului 2004. Lucrările, conform contractului, ar fi trebuit finalizate în decembrie 2013. Fostul guvern condus de Emil Boc a decis rezilierea contractului cu Bechtel, americanii au finalizat tronsonul Câmpia Turzii-Cluj şi ne-au lăsat cu secţiunea Suplacu de Barcău – Borș construită în proporţie de 50%. Astăzi, după aproape 5.000 de zile de la începerea lucrărilor pentru autostrada Suplacu de Barcău-Borş, şantierul pentru cei 64 km de şosea la patru benzi este abandonat.
Bechtel ar fi trebuit să finalizeze 415 km de autostradă, între Braşov şi Borş, în perioada 2004-2013, cu aproximativ 2,2 miliarde de euro.
În 2015-2016, CNAIR a relicitat acest tronson, asocierea Corsan – Corvian Construccion – Consinit – Road Consulting & Design Solution – Via Design a câştigat licitaţia, iar anul acesta ar fi trebuit finalizat proiectul. În 2017, CNAIR a reziliat acest contract din cauza întârzierilor înregistrate la lucrările de execuţie, anul acesta fiind licitat a treia oară acest proiect.
Din datele CNAIR, tronsonul de autostrada Suplacu de Barcău-Borş, început în 2004, ar putea fi finalizat abia la sfârşitul anului 2020.
Un alt proiect de autostradă întârziat este autostrada Bucureşti-Ploieşti. Începută în 2007, autostrada Bucureşti-Ploieşti ar fi trebuit finalizată în 2010. În prezent, CNAIR anunţă că anul acesta se vor finaliza ultimii 3,3 km din autostrada Bucureşti-Ploieşti.
Si autostrada Lugoj-Deva, este un proiect tărăgănat din perioada 2011-2012. Doar lotul 1 din autostrada Lugoj-Deva este finalizat, proiectul fiind blocat diun cauza urmelor de urs, liliecii din anumite peşteri şi stupi de albine. Anul acesta ar trebui finalizate loturile 3 şi 4 din autostrada Lugoj-Deva, iar secţiunea 2 se anunţa a se inaugura, în totalitate, abia în 2021.