Un sondaj efectuat de compania Regus arată că „navetiștii” români sunt foarte deranjați de sapte aspecte, în drumul lor spre serviciu. În fruntea listei se află stilul de condus neadecvat sau periculos.
Stresul provocat de trafic, poluarea şi căldura excesivă, lipsa de informaţii din partea furnizorilor de servicii şi conversaţiile zgomotoase la mobil ale celorlalţi navetişti, se numără, de asemenea, printre principalii factori de stres.
În România, durata medie a unui drum spre birou, numai dus, este de 28 de minute, deşi 20% dintre români trebuie să călătorească peste trei sferturi de oră în fiecare sens.
Cu toate acestea, timpul irosit călătorind este mai puţin deranjant decât experienţa drumului în sine. Nicio firmă nu doreşte ca angajaţii să ajungă la serviciu deja extenuaţi şi stresaţi, incapabili să funcţioneze la capacitate maximă în timpul programului de lucru. Sondajul Regus identifică principalele cauze care provoacă stresul în timpul navetei pentru şoferi şi persoanele care folosesc mijloacele de transport public.
„În rezultatele acestui sondaj, fiecare dintre noi poate recunoaşte cele mai nefericite experienţe pe care le-a trăit”, a declarat Garry Gürtler, directorul regional Regus pentru Europa Centrală şi de Est.
Stresul provocat de trafic şi stilul de condus periculos reprezintă probleme reale atât pentru şoferi, cât şi pentru pietoni, de aceea sunt atât de frecvent menţionate. Lipsa informaţiilor despre întreruperea serviciilor sau despre ambuteiaje sunt, de asemenea, factori care diminuează drastic starea de calm şi productivitatea la locul de muncă.
„Nebunia telefoanelor mobile” şi comportamentul nepoliticos se menţin şi ele în top datorită persoanelor în cauză, care nu realizează sau cărora nu le pasă că strică ziua multor oameni, chiar de la începutul ei. Nici capacitatea insidioasă a întârzierilor sau întreruperilor diferitelor servicii de a ne strica dimineaţa nu poate fi subestimată.