Dacă v-ați întrebat vreodată de ce, ar trebui să știți că compania nu a dat niciodată un motiv oficial. Dar ne putem face o idee despre motivele care i-au determinat pe americani să o retragă.
Mărul retroiluminat a apărut odată cu PowerBook G3 din 1999
După cum s-a spus știm, în 1999, Apple a prezentat lumii a treia generație PowerBook G3, primul Mac portabil cu mărul iluminat din spate. Modelul era deja destul de reușit și va fi comercializat încă doi ani până în ianuarie 2001. Dar pentru această a treia generație, Apple a dorit să-i dea o notă diferită, aprinzând logo-ul de pe capac.
Răsturnat cu capul în jos când deschideai Mac-ul, a devenit în curând un simbol al companiei. De atunci, laptopurile Apple au încorporat această caracteristică pe spatele ecranului lor. O idee foarte potrivită pentru a proclama în toate cele patru zări că Apple, compania care se afla la câteva săptămâni de faliment, a revenit.
De-a lungul timpului, acel măr iluminat din spate a făcut mai mult decât atât. A ajuns să devină mai mult decât un simplu logo. Sosirea celei de-a doua generații de MacBook Air în 2010 a fost declanșatorul că acele mere iluminate au început să fie văzute în toate universitățile, cafenelele și birourile lumii. Acel măr mușcat iluminat a făcut laptopurile Apple recunoscute oriunde au fost văzute.
Motivul adio-ului mărului retroiluminat al Apple
Ani mai târziu, Apple a decis că mărul retroiluminat de pe laptopurile sale își îndeplinise scopul. A fost eliminat treptat începând cu MacBook 2015, MacBook Pro 2016 și MacBook Air 2018. Apple nu a spus niciodată de ce a eliminat acest logo distinctiv de pe laptopurile sale, dar ne putem face o idee despre motivele care au stat la baza acestei decizii.
Primul ar fi că și-a făcut deja treaba. Până în 2015 era deja clar că Apple nu era doar departe de faliment, ci era pe cale să bată toate recordurile de vânzări și capitalizare ani mai târziu. Publicitatea mărcii nu mai era necesară. Era timpul să fii discret și să lași designul computerelor tale portabile să facă treaba. Acum, compania se angajează să ascundă sau să elimine sigla ca în AirPods Max sau în noul iMac 2021, lăsând designul să vorbească de la sine.
Mărul iluminat din spate a profitat de lumina produsă de LED-urile de pe ecran pentru a se arăta. Prin urmare, când ajustam luminozitatea ecranului, mărul o făcea și el. În acest sens, nu era o „risipă” a bateriei, deoarece pur și simplu folosea ceva deja în funcțiune oricum.
Cu toate acestea, au existat o serie de dezavantaje pe care le putem considera al doilea motiv pentru retragerea sa. Dacă punem o sursă puternică de lumină în spatele capacului, sigla mărului va lăsa să treacă o parte din acea lumină, arătând un punct în centrul ecranului. În unele cazuri extreme chiar a „ars” ecranul. Prin urmare, utilizarea echipamentului în aer liber a afectat acuratețea culorilor Mac-ului (utilizarea acestuia în aer liber nu este o idee bună dacă sunteți îngrijorat de acest lucru).
În ultima perioadă, Apple a optat pentru discreția logo-ului său, eliminându-l de pe AirPod-urile sale și chiar din fața noului iMac 2021.
În cele din urmă, subțierea ecranului pe noile modele portabile de Mac necesită o rezistență superioară pentru a evita deteriorarea. Integritatea structurală a unei foi de aluminiu este mai mică atunci când aveți o gaură în centru. Înlocuirea logo-ului mărului retroiluminat cu una din aluminiu a sporit acea soliditate.
Apple nu poate, la momentul respectiv, să ofere motivele oficiale pentru retragerea mărului iluminat din spate pe Mac-urile portabile. Dar le putem deduce și vedea motivul acestei decizii. O vom vedea revenind în viitor?