Celularele, TV-urile şi PC-urile cele mai vândute produse electronice

Consumatorii vor cheltui cu 2% mai mult pe produsele electronice în 2009, iar  piaţa mondială va ajunge la o valoare estimată de 494 miliarde de euro, creşterea datorându-se smartphone-urilor, televizoarelor cu ecran plat şi notebook-urilor, conform estimărilor companiei GfK. Piaţa mondială de electronice, audio-video, IT şi telecomunicaţii continuă să se dezvolte în ciuda crizei. Cele mai bine vândute trei categorii, telefoanele mobile, televizoarele şi notebookurile, se

Consumatorii vor cheltui cu 2% mai mult pe produsele electronice în 2009, iar  piaţa mondială va ajunge la o valoare estimată de 494 miliarde de euro, creşterea datorându-se smartphone-urilor, televizoarelor cu ecran plat şi notebook-urilor, conform estimărilor companiei GfK.

Piaţa mondială de electronice, audio-video, IT şi telecomunicaţii continuă să se dezvolte în ciuda crizei. Cele mai bine vândute trei categorii, telefoanele mobile, televizoarele şi notebookurile, se bucură în continuare de tendinţa de creştere. În prima jumatate a anului 2009, telefoanele mobile şi televizoarele au crescut fiecare cu câte 4% în valoare, în vreme ce vânzarea de PC-uri cu 2%.

În cazul fiecăreia dintre aceste categorii, care totalizează 78% din piaţă, inovaţia este principalul motor de creştere, majorarea vizând produse noi ca smartphone-urile, televizoarele cu ecran plat şi notebook-urile.

Grupele de produse mai mici au avut o contribuţie pozitivă la creşterea generală – de exemplu, vânzările globale de playere Blu-ray se estimează că vor creşte cu 117% anul acesta, cu vânzări de sisteme PND (portable navigation device) mai mari cu 17%.

Cu vânzări în creştere cu 8%, Japonia este în prezent regiunea cu cea mai rapidă extindere, urmată de Africa, cu o creştere de 6% şi de China cu 5%. Pe de altă parte, este aşteptat un declin al vânzărilor de 3% în America de Nord şi de 5% în Europa.

Piaţa de electronice în Europa

În 2009, consumatorii europeni se estimează că vor cheltui cu 11% mai puţin pe bunurile electronice. În afară de climatul economic general, una dintre principalele cauze este reprezentată de vânzările în scădere pentru televizoarele cu ecran plat – cele care reprezentau motorul creşterii înainte – datorită eroziunii preţului.

50% dintre vânzările din prima jumătate a anului au fost generate de trei dintre ţările vest-europene: Germania cu 19%, urmată de marea Britanie cu 16% şi Franţa 15%. GfK estimează vânzări totale pe piaţa electronicelor de aproximativ 54 miliarde de euro, în 2009.

Televizoare LCD înregistrează pe „Bătrânul Continent” vânzări în creştere cu 88%, iar în 2009, GfK aşteaptă vânzări totale de 43,5 milioane pentru LCD şi 4,3 milioane unităţi pentru plasme. O cerere puternică se înregistrează şi pe segmentul playerelor Blu-ray care şi-au majorat de patru ori vânzările în prima jumătate a anului comparativ cu aceeaşi perioada a anului 2008. GfK estimează anul acesta vânzări de 18,7 milioane de unităţi pentru DVD playerele tradiţionale şi 2,1 milioane pentru playerele Blu-ray.

La fel de căutate sunt şi camerele video HD, volumele fiind în creştere cu 80%, una din cinci astfel de camere vândute astăzi fiind HD. Pe acest segment, GfK se aşteaptă ca un total de 4,9 milioane unităţi să îşi găsească cumpăratori în 2009.

Aceste rezultate au fost obţinute în urma unei cercetării continue conduse de divizia de Retail &Technology a GfK în peste 80 de ţări.

SURSA: GfK