Noua arhitectură next-generation-data center, dedicată serviciilor de cloud virtual privat implementată în centrele de date Telekom din București și Brașov, este unică pe piața din România pentru că permite stocarea si procesarea de volume uriașe de date fără limitarile serverelor clasice, pe o arhitectură integrată, unificată și convergentă. Aceasta poate scala individual orice componentă (memorie, disc sau procesor), în funcție de nevoile fiecărei companii.
De exemplu, o firmă de distribuție, ce are aplicația de gestionare a clienților (CRM) găzduită în centrul de date Telekom, odată cu dezvoltarea afacerii și creșterea numărului de clienți, va avea nevoie de mai multă memorie pentru a rula aplicația. Aceasta poate fi alocată imediat, cu ușurință, din cloud-ul Telekom, fără a fi nevoie ca acea companie să investească în echipamente. Sau, în cazul unui trust de presă ce generează foarte mult conținut video ce trebuie stocat și accesat, Telekom poate oferi capacitatea virtuală de care are nevoie pentru a rula acest conținut.
Noua arhitectura este, de asemenea, capabilă să susțină aplicații pretențioase din punctul de vedere al resurselor, condiții pe care alți furnizori din piață nu au reușit încă să le ofere. Un caz concret este cel al unui mare dezvoltator internațional de aplicații cu harți online ce are necesități mari de scriere și accesare a datelor (un volum de ordinul zecilor de terabites). Acesta a încercat soluții de storage în cloud de la cei mai mari jucători de pe piață, dar infrastructurile lor nu au reușit să facă față cerințelor. Singura arhitectură ce a rezistat testelor a fost cea a Telekom.
Tot această arhitectură are integrat sistemul de “unified fabric” care unifică rețelele de stocare și de date, iar capacitatea porturilor prin care circulă datele aduce un spor de performanță de 8 ori mai mare față de modelul tradițional.
Pentru a asigura cel mai ridicat SLA (nivel minim garantat) din piață – de 99,999% disponibilitate – Telekom a dezvoltat o platformă tehnică în care fiecare componentă are redundanță, adică este dublată fizic, fără niciun single point of failure (SPOF). De asemenea, toate mașinile virtuale ale clienților beneficiază automat de funcția de High Availability, care asigură funcționarea neîntreruptă a mașinilor virtuale. Cu alte cuvinte, e ca si cum clientul primește câte două servere fizice pentru fiecare server virtual achiziționat. Mai ales pentru aplicațiile de importanță critică ale clienților, unde fiecare minut de nefuncționare înseamnă pierderi, acesta este un diferențiator important față de alte soluții existente pe piață.
Și totuși de ce cloud: în mod normal , la fiecare 3-5 ani trebuie înlocuite serverele fizice de la sediul clientului. Prin soluțiile de stocare și procesare a datelor în cloud (VDC – virtual data server), clientul are posibilitatea de a avea cele mai noi tehnologii și echipamente fără a fi nevoit să își achiziționeze și să înlocuiască periodic toată infrastructura. Specialiștii Telekom vor face permanent update și upgrade la platforma de cloud, astfel încât se evită orice întrerupere în activitate și nu sunt blocate resurse umane pentru a înlocui servere.
“Cererea de soluții IT web-based este în creștere, iar centrele de date sunt instrumente indispensabile pentru afaceri. Serviciile de hosting Telekom răspund acestor nevoi, fiind o alternativă sigură, sustenabilă și eficientă financiar. În loc să trebuiască să aloce investiţii iniţiale de capital în infrastructura locală, cu costuri mari de intreţinere, clienţii beneficiază de un serviciu lunar deductibil, care nu implică un efort financiar iniţial”, spune Ovidiu Ghiman, Director Comercial Business, Telekom România.
Și pentru că securitatea datelor în cloud este unul din subiectele care preocupă multe companii, Telekom oferă cea mai matură tehnologie de virtualizare din lume, cu upgrade și dezvoltare continue. Se analizează constant toate vulnerabilitățile și se trimit automat soluții de update ale sistemelor de securitate.
Pe site-ul Telekom, companiile pot cere acum un cont de test gratuit pentru Virtual Data Center, ca să își determine exact aceste nevoi specifice afacerii lor.
Mai multe detalii, aici.