Este vorba despre apeductul Arcuda V de la km. 59 care are un diametru de 2200 mm și alimentează cu apă Capitala. Practic, aducțiunea Arcuda, intersectează oblic centura București Nord iar pentru protecția conductei CNADNR nu poate lărgi centura direct peste zona unde trece apeductul ci cu devierea circulației pe un pod cu o lungime de aprox. 50 de metri a cărui construcție durează aprox. două luni.

Compania de Drumuri a solicitat Poliției Rutiere aprobare pentru închiderea circulației pe Centura București Nord la Chiajna și începe săptămâna aceasta mai multe verificări pe traseu pentru a vedea ce soluții sunt pentru devierea circulației.

Potrivit responsabililor proiectului din CNADNR amenajarea unui drum lateral pe care să fie deviată circulația ar putea dura chiar mai mult.

Dacă pentru traficul ușor rămâne varianta circulației pe bulevardele Iuliu Maniu și Uverturii, pentru transportatori este puțin probabil ca drumurile județene locale să poată prelua fluxul de trafic și varinta de deviere va fi pe tronsonul de Sud.

Între intersecția de la A 1 și Chitila se circulă zilnic în coloană spre intersecția cu DJ 601 dinspre Chiajna. La sensul giratoriu de lângă Chiajna de la patru benzi se intră din nou pe două benzi.

Modernizarea centurii București pe tronsonul de 9 km. dintre Autostrada A 1 și Chitila a început în 2014, costă 132 milioane de lei iar proiectul are termen de finalizare decembrie 2016. Potrivit datelor CNADNR, stadiul fizic de execuție în luna iulie este de 50 %.

Cele mai multe întârzieri pe șantier au fost cauzate de exproprierile suplimentare și mutarea rețelelor de utilități.

SURSA: RRA