Decizia Enel de a nu mai vinde activele deţinute în România nu are legătură cu preţul primit pentru acestea, care a fost chiar bun, ci se datorează noii strategii a grupului şi faptului că a fost rezolvată problema datoriilor, a declarat, joi, la Londra, directorul general al Enel Group, Francesco Starace.
”Motivul pentru care am decis să nu mai vindem activele din România nu are legătură cu preţul. De fapt, chiar au fost oferte interesante. Au existat două motive. Pe de o parte, am rezolvat problema datoriilor, prin vânzarea unui pachet de circa 20% din Endesa, şi, pe de altă parte, noua strategie prevede focusarea pe active reglementate, precum distribuţia. De aceea, am considerat că nu mai este necesar să vindem în România. Preţurile primite au fost chiar bune”, a explicat Starace, într-o conferinţă de presă. Joi dimineaţă, acesta a anunţat că Enel nu va mai vinde activele din România.
”România se potriveşte strategiei noastre, pentru că este vorba despre distribuţie”, a explicat Francesco Starace, motivând astfel decizia grupului de a retrage România de pe lista de active scoase la vânzare, atât în prezent, cât şi în următorii cinci ani. Strategia vizează vânzarea, în următorii ani, a unor active de cinci miliarde de euro. Din acestea, active de două miliarde de euro sunt în curs de vânzare, alte două miliarde de euro active au fost identificate pentru a fi lansate la vânzare şi un miliard de euro active urmează a fi identificate, însă cele din România nu se mai regăsesc pe această listă.
Activele identificate pentru vânzare includ active din Italia, din Slovacia (Slovenske Elektrarne) şi din America de Nord. Pe 18 februarie, Biroul de presă al Grupului Enel a confirmat suspendarea, temporar, a procesului de vânzare a activelor Enel România. ”Enel confirmă faptul că procesul de vânzare a activelor din România a fost suspendat temporar. Vânzarea activelor Enel România era parte dintr-un program mai amplu de tranzacţii ce urmăreau încasarea a până la patru miliarde de euro, până la sfârşitul anului 2014, pentru reducerea datoriei nete consolidate. Ca urmare a finalizării cu succes a mai multor iniţiative în timpul anului 2014, această ţintă a fost atinsă. Consiliul Director al Grupului va decide, prin urmare, asupra oricăror planuri de continuare a acestui program în contextul noii strategii a grupului, iar mai multe detalii vor fi date în lună martie”, au precizat, atunci, reprezentanţii companiei.
În luna iulie a anului trecut, Enel a anunţat că boardul său a convenit asupra unui plan de a vinde activele sale de producere a energiei în Slovacia şi de distribuţie şi vânzări din România. Vânzarea activelor Enel de producţie din Slovacia şi a celor de distribuţie şi vânzări din România erau parte a unui program mai larg de vânzări de active în valoare de şase miliarde de euro, început în 2013, care viza reducerea datoriilor Enel. Activele din Slovacia şi România, împreună cu alte active non-strategice, urmau să contribuie cu peste 4,4 miliarde de euro (6 miliarde dolari) la acest program. (Sursa: Agerpres)