Prețurile acțiunilor ale supermarketurilor din întreaga lume au scăzut în iunie, după ce Amazon a anunțat că achiziționează alimente americane Whole Foods.

Tranzacția reprezintă o extindere majoră a potențialului Amazonului în sectorul alimentelor și băuturilor și s-a zvonit că gigantul în comerțul electronic ar putea să urmeze o afacere similară în Europa.

„Trebuie să respectăm compania Amazon. Vedem în ea un competitor formidabil.”, a declarat directorul executive al Tesco, Dave Lewis, la o conferința de presă de la Londra.

”Dar livrarea și gestionarea produselor alimentare este foarte diferită față de cea a produselor non-alimentare. Cu magazinele pe care le deținem și capacitatea de livrare pe care o avem, putem oferi un serviciu excelent cu care este foarte dificil să concurezi”, a mai precizat el.

Lwis a subliniat faptul ca Tesco este peste Amazon pe piața britanica de livrare a produselor alimentare la domiciliu la Londra, unde Amazon de-abia a început să livreze produse la domiciliu, și a menționat că afacerea Whole Foods demonstrează că Amazon „încearcă să cumpere lucruri pe care le avem deja ca Tesco”.

„Competiția te face mai puternic. Trebuie sa fim atenți la tot ce face Amazon, tot ce introduc în magazine, punctele forte pe care le au, și să ne întrebăm ca Tesco:- Cum putem să facem mai bine? Doar nu te da bătut de unde ai început!- am început dintr-un loc foarte bun.