Farley a spus că, din cauza crizei, în cei 8 ani de când a preluat fabrica din Craiova, Ford nu a putut să folosească întreaga capacitate de producţie a acesteia, aşa cum a avut iniţial în vedere.
”Când Ford a cumpărat pachetul majoritar de acţiuni al fabricii din Craiova, acum 8 ani de zile – de fapt 8 ani şi fix o zi, pe 21 martie 2008 – am avut cu toţii aşteptări mari pentru noua noastră unitate de producţie. La momentul respectiv, vânzările de maşini noi crescuseră în Europa cu peste 18 milioane faţă de anul precedent. Şi am crezut că în anii următori vom vedea în continuare o creştere a pieţei. Părea că noua noastră investiţie la Craiova a venit la momentul potrivit pentru a ne susţine capacitatea noastră de producţie la nivel european. Ceea ce nu ştiam atunci era că ne aflam pe marginea prăpastiei celei mai severe recesiuni economice mondiale. O recesiune care făcea ca doi dintre cei 3 mari producători de maşini din Detroit – din fericire nu Ford – să intre în faliment”, a spus preşedintele Ford Europa. El a adăugat că a asistat la declinul vânzărilor de maşini noi în Europa, declin de pe urma căruia revenirea nu a fost completă, încă.
”Deci a trebuit să ne restructurăm afacerea şi să luăm nişte decizii grele, inclusiv să închidem două uzine de asamblare vehicule. Situaţia dificilă a pieţei a avut urmări şi asupra uzinei noastre de la Craiova”. a mai spus preşedintele Ford Europa.
Farley a mai afirmat că modelul EcoSport, a cărui producţie va începe la Craiova în maximum 18 luni, va arăta 'mai bine' faţă de cel existent şi va câştiga şi mai mulţi clienţi. ”Ţinând cont de previziunile pozitive în ceea ce priveşte creşterea vânzărilor în acest segment, este oportun pentru noi să mutăm producţia de EcoSport într-o unitate de producţie europeană. Craiova este casa cea nouă şi potrivită pentru EcoSport datorită forţei de muncă excelente şi a operaţiunilor pe care le avem aici”, a afirmat preşedintele Ford Europa. (Sursa: Agerpres)