Decuplarea de China nu are sens
Ruperea legăturilor economice cu China este nerealistă, a declarat Ola Kaellenius, directorul executiv al producătorului de automobile de lux Mercedes-Benz pentru Bild am Sonntag. El a mai spus că încercarea de a face acest lucru ar pune în pericol cea mai mare parte a industriei germane.
„Principalii actori din economia globală, Europa, SUA și China, sunt atât de strâns interconectați încât decuplarea de China nu are sens”, a spus el, potrivit Reuters.
Producătorii germani de automobile depind de piața auto chineză, cea mai mare din lume. China a reprezentat 18% din veniturile și 37% din vânzările de mașini la Mercedes-Benz în 2022.
„Cifrele noastre de vânzări în China sunt în creștere și sunt destul de optimist că vom crește și în acest an. În timpul anilor de pandemie, chinezii bogați, în special, au făcut economii extraordinare. Această putere de cumpărare ar trebui să ne avantajeze”, a precizat Kaellenius.
Europa încearcă să își reducă dependența de China, deoarece perturbările provocate de pandemie și criza din Ucraina au evidențiat pericolele legate de furnizorii dominanți și fragilitatea lanțurilor de aprovizionare.
Previziunile constructorului german pentru 2023
Constructorul german anunța la finalul săptămânii trecute că se aşteaptă ca în 2023 marja de profit a diviziei auto să se situeze în partea superioară a prognozelor sale. Mercedes estima o marjă de profit între 12% şi 14% anul acesta, de la 14,6% în 2022.
„Confirmăm previziunile noastre la limita de sus, astfel încât puteţi vedea că există un nivel de confort la care putem menţine nivelul performanţei. Prognozăm în 2023 vânzări la nivelul celor din 2022, poate uşor mai ridicate”, a afirmat directorul financiar Harald Wilhelm pentru Bloomberg.
Acţiunile au urcat vineri cu 1,5% la Bursa de la Frankfurt, astfel încât Mercedes înregistrează anul acesta cea mai bună performanţă în rândul producătorilor auto incluşi în indicele Stoxx 600 Automobiles & Parts.
În prezent, Mercedes se aşteaptă ca livrările de vehicule din acest an să fie la nivelul celor de anul trecut, uşor peste două milioane de unităţi.
Câştigurile companiei în primul trimestru din 2023 s-au situat la 5,5 miliarde de euro (6,06 miliarde de dolari), iar marja de profit la divizia auto a fost de 14,8%, sub nivelul de anul trecut, de 16,4%.