"În primele două luni ale acestui an, numărul reclamaţiilor primite de către ANPC şi comisariatele judeţene pentru protecţia consumatorilor este, în general, mai mic faţă de anul trecut, pe primul loc aflându-se firmele de telefonie mobilă, Internet şi cablu tv, oamenii având încă destule neplăceri din cauza calităţii scăzute a semnalului, dar şi a modului de alcătuire a contractului de prestări servicii. Imediat în top sunt serviciile de utilităţi (electricitate, apă, canal, gaze naturale), dar mai sunt şi destule reclamaţii privind serviciile de alimentaţie publică", a afirmat preşedintele ANPC.
Astfel, în 2010, la serviciile de telefonie mobilă, Internet, cablu tv şi satelit, au fost înregistrate 8.947 reclamaţii, iar anul acesta – 1.475, în numai două luni.
Utilităţile (electricitate, apă, canal, gaze şi energie termică) au totalizat 4.192 reclamaţii în 2010 şi 1.181 în ianuarie şi februarie 2011. La serviciile de alimentaţie publică raportul este de 406 la 53, dar în turism acest număr este fluctuant, depinzând şi de sezon.
Referindu-se la situaţia din 2010, când ‘vedete’ erau serviciile financiar-bancare, secretarul de stat Constantin Cerbulescu a subliniat că, anul acesta, şi în acest sector se constată o descreştere.
"Faţă de anul trecut, când reclamaţiile faţă de bănci erau în top, în perioada ianuarie-februarie 2011 au fost înregistrate 785 de reclamaţii împotriva prestatorilor de servicii financiare, ceea ce înseamnă cu 301 mai puţine. Această diminuare s-a datorat şi băncilor care au înţeles că trebuie să respecte Legea 288/2011, care modifică şi aprobă OUG 50/2010, şi care – din punctul nostru de vedere – a adus foarte multe lămuriri în ceea ce priveşte relaţia dintre clienţi şi bănci", a spus preşedintele ANPC.
Acesta a arătat că luna trecută au fost verificate peste 300 de sucursale ale băncilor, din toată ţara, şi, în urma deficienţelor constatate, constatându-se deficienţe au fost aplicate amenzi în valoare totală de peste 1,6 milioane de lei.
"Principalele deficienţe au fost legate ignorarea prevederilor Legii 288/2011 referitoare la refinanţarea creditelor, unele bănci introducând în contracte anumite clauze fără nicio legătură cu legea. De aceea, sfatul pe care-l adresez consumatorilor este să citească extrem de atent contractul şi clauzele înainte de semnare, iar la expirarea acestuia, să solicite băncii o adeverinţă că este absolvit de orice datorie prezentă sau viitoare", a adăugat secretarul de stat Constantin Cerbulescu.
SURSA: Agerpres