"În ultimii 10 ani, lumea serviciilor fiananciare s-a bucurat de o expansiune fără precedent. Sute de milioane de oameni au deschis conturi de economii, au făcut transferuri electronice, au solicitat credite de la bănci şi de fiecare dată în marea majoritate a cazurilor dezvoltarea sistemului financiar a precedat dezvoltarea legislaţiei în domeniul protecţiei consumatorului. Pe măsură ce serviciile financiare continuă să îşi extindă aria creşte şi necesitatea protecţiei consumatorilor în relaţia cu băncile. În acestă perioadă se împlineşte un an de când a fost aprobată Ordonanţa 50. Din momentul apariţiei sale în Monitorul Oficial, actul normativ a creat această stare de spirit atât la nivelul sistemului fianciar-bancar cât şi la nivelul consumatorului", a spus Cerbulescu.

Potrivit acestuia, Ordonanţa a avut un impact imediat asupra obligaţiilor contractuale.

"Consumatorii au beneficiat, în principal, de drepturi în ceea ce priveşte rambursarea anticipată, comisioanele percepute pe parcursul derulării contractului de credit în sensul că aceste comisioane au fost limitate. Au fost situaţii legate de denumirea, redenumirea comisioanelor care nu faceau decât să mai pună o povară pe umerii consumatorului", a afirmat Cerbulescu.
SURSA: Agerpres