Acest lucru va fi determinat de creșterea economică a Asiei și de penetrarea crescândă – în special în cazul în care politica susține gazul asupra cărbunelui, a remarcat Massimo Di-Odoardo, Global Head of Gas Analysis.
”Opinia noastră nu este diferită de cea a Shell că piața GNL crește de patru ori mai mult decât cererea de petrol în acea perioadă”, a spus el.
”Există riscuri din punct de vedere al cererii”
”Cazul nostru de bază prognozează că cererea globală de GNL crește cu peste 50% de la 370 mmtpa în 2020 la 550 mmtpa până în 2030. Având în vedere proiectele deja în curs de dezvoltare, există un decalaj de aprovizionare de 102 mmtpa care trebuie îndeplinit de proiectele pre-FID asteptate da fie finalozate până la sfârșitul acestui deceniu”.
”Există însă riscuri din punct de vedere al cererii. Cererea de gaz s-a menținut relativ bine prin declinul Covid-19, cu siguranță comparativ cu petrolul.
Cu toate acestea, ritmul și forma redresării economice sunt departe de a fi clare și, de asemenea, cererea de GNL crește în următorii câțiva ani.
Pe termen mai lung, intensificarea interesului factorilor de decizie și a investitorilor pentru noile tehnologii, inclusiv hidrogenul verde și CCUS, pune la îndoială durabilitatea creșterii cererii ”, a adăugat el.
Gazul natural este condensat într-un lichid
Gazul natural lichefiat este gaz natural (predominant metan, CH4, cu un amestec de etan C2H6) care a fost răcit în formă lichidă pentru ușurința și siguranța depozitării sau transportului fără presiune.
Ea necesită aproximativ 1 / 600th volumul de gaze naturale în stare gazoasă (în condiții standard de temperatură și presiune). Este inodor, incolor, netoxic și ne-coroziv.
Pericolele includ inflamabilitatea după vaporizare în stare gazoasă, congelare și asfixie. Procesul de lichefiere implică îndepărtarea anumitor componente, cum ar fi praful, gazele acide, heliul, apa și hidrocarburile grele, care ar putea cauza dificultăți în aval.
Gazul natural este apoi condensat într-un lichid la o presiune apropiată de atmosferă prin răcirea acestuia la aproximativ -162 ° C (-260 ° F); presiunea maximă de transport este stabilită la aproximativ 25 kPa (4 psi).