Cererea de spaţii de birouri clasa A este în creştere

In ciuda predictiilor nefavorabile din piata, cererea pentru spatiile de birouri nu este in declin, ci dimpotriva, se afirma intr-un comunicat Regatta. “In ceea ce priveste cladirile de clasa A, mai ales in zona ultracentrala, s-a observat o crestere a tarifelor de inchiriere din cauza ofertei reduse. Pentru imobilele de clasa A chiriile difera fiind intre 20 euro/mp si 25 euro/mp, in timp ce cladirile de clasa B au chirii intre 14 euro/mp si 17 euro/mp, spune Mihaela Raducanu, consultan

In ciuda predictiilor nefavorabile din piata, cererea pentru spatiile de birouri nu este in declin, ci dimpotriva, se afirma intr-un comunicat Regatta. “In ceea ce priveste cladirile de clasa A, mai ales in zona ultracentrala, s-a observat o crestere a tarifelor de inchiriere din cauza ofertei reduse. Pentru imobilele de clasa A chiriile difera fiind intre 20 euro/mp si 25 euro/mp, in timp ce cladirile de clasa B au chirii intre 14 euro/mp si 17 euro/mp, spune Mihaela Raducanu, consultant in cadrul Regatta.

Companiile romanesti mici si mijlocii prefera deocamdata birouri medii deoarece inchiriaza spatii mici. Trendul incepe sa se schimbe, insa, aceste firme invatand de la marile companii autohtone, care prefera birouri de clasa A sau B+, cate beneficii aduce un sediu reprezentativ.

Cele mai cautate in acest moment sunt cladirile noi, situate in zonele ultracentrale si centrale cu mare vizibilitatea si accesibilitate. Un bun exemplu este zona de nord a capitalei (Piata Romana-Baneasa-Aviatie-Pipera). Foarte importante sunt birourile care ofera parcare, fie ea exterioara sau subterana.

“Exista sase elementele principale pe care companiile le iau in calcul cand isi aleg sediul: suprafata de care au nevoie; zona in care este amplasat imobilul; tipul cladirii; facilitatile – care cuprind amenajari interioare si dotari -; existenta locurilor de parcare si serviciile de mentenanta,” subliniaza Raducanu.

Zone de dezvoltare pentru proiectele de birouri 

In Piata Victoriei, dar si pe bulevardele invecinate s-au dezvoltat si inca se vor dezvolta asemenea proiecte. Avantaje ale zonei sunt buna vizibilitate si apropierea de mijloace de transport in comun.

Pipera este o alta zona care concentreaza si va concentra cladiri de birouri. Departarea de centrul orasului si vizibilitatea redusa duc la dezvoltarea preponderent a cladirilor de clasa B. In schimb aceasta zona ofera posibilitatea amenajarilor mai multor locuri de parcare decat in Piata Victoriei.

“Bucurestiul este o capitala atipica deoarece nu exista zone clar definite de dezvoltari exclusiv din categoria birourilor. Un bun exemplu este Piata Victoriei, aici existand atat imobile de birouri cat si rezidentiale. Piata Victoriei reprezinta un pol al centrelor de afaceri de clasa A, apanajul zonei fiind localizarea centrala si existenta terenurilor propice acestui tip de dezvoltari”, conchide Mihaela Raducanu.

Sursa: Capital 08 Iunie 2007