Cea mai mare provocare a angajatorilor este că nu găsesc tineri specializați în domeniul IT, în acest domeniu fiind cel mai mare deficit de candidați cu studii superioare de pe piață.
Iar lipsa resimțită în industria IT se poate observa și în datele statistice, spre exemplu, facultățile din România aduc în piața muncii circa 8.000 de absolvenți de IT pe an, potrivit datelor de la INS, însă necesarul din piață este cel puțin dublu.
„Industria IT&C nu se plânge de calitatea IT-iștilor abia ieșiți de pe băncile facultății, deja o mare parte din facultățile care formează specialiști în domeniu colaborează cu industria de ani buni. Industria resimte problema creșterii insuficiente a numărului de absolvenți și trage semnale legate de cererea mare de specialiști de mulți ani”, spun reprezentanții Bitdefender.
Frecventarea cursurilor unei facultăți cu profil tehnic asigură tinerilor baza teoretică necesară pentru a profesa, însă, la nivel practic, nu sunt întotdeauna suficient de bine pregătiți.
„Cel mai bine se remarcă cei care au făcut practică în companii în timpul facultății sau cei care au participat la programe de internship. Acestea contribuie la familiarizarea tinerilor cu mediul de lucru, cu procedurile folosite și livrarea soluțiilor într-un timp stabilit”, spune Alin Alexandru, Chief Technology Officer la Innobyte.
Unele companii de pe piața locală au încheiat parteneriate cu mediul academic pentru a-și recruta viitorii angajați încă din timpul facultății.
„În ultima perioadă, a crescut din ce în ce mai mult interesul pentru crearea unei punți între mediul de business și cel academic”, spune Cătălin Bordei.
Academia de Studii Economice din București are parteneriate cu circa 50 de companii, majoritatea fiind multinaționale. Iar companii precum Orange, Kaufland, Bitdefender, Google, Visma Software sau Porsche s-au aliat creând propriile laboratoare în marile centre universitare.