indusa de BNR prin normele de prudentialitate a condus la scaderi ale cifrelor de afaceri realizate de marii retaileri fata de cele prognozate la inceputul anului. Pentru contracararea efectelor, au aparut diverse oferte promotionale lansate de lanturile de magazine. Parteneriatele incheiate de magazine cu bancile comerciale au determinat si aparitia unor oferte promotionale pentru cumparaturile in rate. Chiar daca pe o perioada limitata sau doar in anumite magazine, dobanzile la creditul de consum in lei au fost usor mai scazute in vara lui 2004 fata de cea a lui 2003. Luna septembrie a debutat insa cu evenimente noi: BNR a redus dobanda de interventie (dobanda oferita de banca centrala depozitelor constituite de banci) pana la 18,75%, iar indemnurile oficialitatilor romanesti cereau cu insistenta reducerea dobanzilor la creditele in lei, din cauza cresterii fara precedent a masei creditului neguvernamental in valuta. Efectele nu au intarziat sa apara: BCR a redus dobanzile la toate creditele in lei cu 3%. Mediul concurential a determinat si urmatoarele doua mari banci din sistem sa se reorienteze in privinta dobanzilor. Reactiile imediate ale BRD Groupe SociA