Certificatul digital de vaccinare devine disponibil din 1 iulie. Cum se introduc corect datele
Miercuri seara, Andrei Baciu a oferit ultimele recomandări pentru cei care vor intra pe platforma de unde se poate descărca certificatul digital de vaccinare, având în vedere că acesta devine disponibil din 1 iulie. Secretarul de stat în Ministerul Sănătății a precizat că documentul ar trebui să fie descărcat cu minim 5 zile înainte de plecare.
„Poate să apară o eroare care nu ține de funcționarea sistemului. Spre exemplu, avem un nume care are în componență diacritice, iar dacă noi nu scriem cu diacritice, atunci sistemul o să recunoască o diferență între CNP-ul care se va potrivi cu baza de date și nume. Pot să fie chestiuni de acest tip și atunci e bine să solicităm cât de repede se poate”, a explicat Andrei Baciu la Digi24.
Acesta a subliniat că este importat să introducem numele și prenumele așa cum apare el în buletin, deoarece așa este înregistrat în baza de date.
În cazul în care oamenii nu pot obține imediat documentul, acesta a spus că nu este nevoie să ne panicăm deoarece până pe 12 august pot fi folosite și documentele clasice (adeverința de vaccinare sau adeverința de la laboratorul în care are loc testarea). Mai mult decât atât, a fost lansată și o linie telefonică specială pentru cei care întâmpină probleme. Numărul de telefon este: 021.414.4425.
Ce fac cei care s-au vaccinat cu prima doză în altă țară și au făcut rapelul în România?
Ulterior, Andrei Baciu a vorbit și despre românii care s-au vaccinat cu prima doză în altă țară și apoi au făcut rapelul în România.
„Avem o diasporă foarte mare. O parte s-au vaccinat în străinătate cu schema completă, însă o parte au făcut o doză în străinătate și alta în România. Ei vor solicita în România certificatul de vaccinare, dar sistemul îi va percepe ca și cum au făcut o singură doză. Noi am solicitat deja modele de certificate de vaccinare din statele membre UE”, a spus secretarul de stat.
Secretarul de stat spune că persoanele aflate în această situație vor suna la call-center, unde vor primi îndrumare. Aceștia vor trimite documentele necesare, iar echipa tehnică le va compara pentru a avea ”o minimă verificare”.
În cazul în care cineva nu are acces la internet, Andrei Baciu spune că persoana respectivă trebuie să meargă la primăria de care aparțin și să solicite obținerea documentului printat. Aceștia vor primi codul QR imprimat pe hârtie.
Sursă foto: Dreamstime