Specialiştii se aşteaptă ca în special vânzările de sisteme audio conectate şi care deţin funcţia de comandă vocală – precum Echo de la Amazon şi Home de la Google – să cunoască o ascensiune explozivă în Statele Unite în 2018.
„Această piaţă nu este doar pe cale să crească, ci să explodeze literalmente”, a comentat Steve Koenig, membru al CTA, într-o conferinţă de presă organizată duminică, înainte de deschiderea celebrului salon dedicat produselor electronice (CES), care îşi deschide porţile marţi în Las Vegas.
Potrivit CTA, pe piaţa americană vor fi vândute 43,6 milioane de dispozitive electronice în acest an, marcând o creştere de 60% în raport cu 2017. Prin prisma cifrei de afaceri, vânzările acestor produse se vor dubla şi vor ajunge la 3,8 miliarde de dolari în acest an.
Activate prin intermediul asistenţilor vocali virtuali – Alexa de la Amazon, Google Assistant şi Cortana de la Microsoft -, aceste aparate reprezintă „partea cea mai vizibilă” a progreselor în materie de inteligenţă artificială (AI) şi comandă vocală, a adăugat Lesley Rohrbaugh, coordonatorul departamentului de cercetare şi studii din cadrul CTA. Utilizarea vocii pentru a comanda o pizza, a găsi informaţii sau a asculta muzică este foarte populară în rândul consumatorilor, iar funcţiile acestor dispozitive sunt amplificate de progresele obţinute în domeniul inteligenţei artificiale şi de implementarea tehnologiei mobile 5G, au explicat specialiştii de la CTA.
Dincolo de sistemele audio conectate, asistenţii vocali şi inteligenţa artificială vor continua să fie integrate nu doar în smartphone-uri, ci şi în automobile, roboţi, platforme de realitate virtuală, pentru a le face mai eficiente şi capabile să se adapteze la profilul utilizatorului (cunoscându-i preferinţele, maniera sa de a conduce automobilul, tonul vocii etc.), au explicat reprezentanţii aceleiaşi asociaţii.
Cheltuielile globale în privinţa obiectelor electronice pentru publicul larg vor atinge un nivel record în Statele Unite în 2018 şi vor ajunge la 351 de miliarde de dolari, în creştere cu 3,9% faţă de anul 2017, afirmă CTA, care nu a furnizat deocamdată cifrele aferente pieţei globale, aşa cum proceda de obicei în anii trecuţi.
În 2017, CTA a anticipat un al patrulea an consecutiv de scădere a cheltuielilor mondiale pentru produse electronice destinate publicului larg, estimate la 929 de miliarde de dolari. Cel mai mare salon de tehnologie din lume destinat marelui public, Consumer Electronic Show din Las Vegas, îşi deschide marţi porţile pentru publicul larg pe fondul noilor incertitudini cu privire la securitatea informatică. Rămâne de văzut dacă incertitudinile apărute recent după dezvăluirea unor deficienţe majore de securitate în micro-procesoare –Spectre şi Meltdown– vor fi resimţite la salonul de la Las Vegas. Organizatorii mizează în acest an pe 170.000 de vizitatori şi aproximativ 4.000 de expozanţi veniţi din 150 de ţări.AGERPRES