Garnitura va fi folosita la testarea liniilor proaspat reabilitate. Astfel ca ar putea rula cu maximum 160 de kilometri pe ora, in conditiile in care viteza comerciala in Romania este de 45 de kilometri pe ora.

Trenul este atat de nou, incat pana acum nu a fost scos din tipla. Deocamdata nu va fi folosit la transportul calatorilor, ci va fi utilizat la testarea liniilor de cale ferata.

A fost produs in Franta si adus in Romania in cadrul proiectului de reabilitare a caii ferate din vestul tarii, pe care urmeaza sa o testeze zi si noapte.

Cu tot cu echipament ajunge la un pret record pentru tara noastra – 9 milioane de euro. Pentru comparatie, ultimul tren cumparat de CFR Calatori in 2006, asa-numita sageata albastra, a costat 2 milioane de euro. Producatorul francez sustine ca pretul trenului sau este corect.

Gabriel Stanciu, reprezentantul producatorului in Romania: "Ne-am obisnuit mult prea mult in Romania sa ne gandim la pretul achizitiei unor echipamente. Un astfel de tren este conceput sa functioneze minimum 30 de ani. Fara operatiuni de reparatii capitale si de upgrade."

 

Trenul Coradia Polyvalent se conduce practic singur. Este plin de senzori care anunta in timp real orice defectiune aparuta. Si viteza este spectaculoasa. Poate atinge 200 de kilometri pe ora, iar fratele sau mai mare a ajuns in Franta la peste 500 de kilometri pe ora.

In Romania ar urma sa circule cu maximum 160 de kilometri pe ora, dar numai pe calea ferata reabilitata. In rest, viteza comerciala este de 45 de kilometri pe ora.

Un tren de 9 milioane de euro trebuie sa aiba o toaleta pe masura. Este plina de senzori, are senzori pentru apa, senzori pentru uscatul mainilor, o masa pentru bebelusi. Poate fi dotata in plus si cu o cabina de dus.