Potrivit informațiilor oferite de CFR, finanțarea proiectului va fi asigurată prin fonduri externe nerambursabile, din Programul Transport 2021-2027, bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse prevăzute de lege.

CFR anunță un pas important pentru transportul feroviar

Durata totală a contractului este de 72 de luni, incluzând 12 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuția lucrărilor. Valoarea estimată a investiției se situează între 2,2 și 2,6 miliarde de lei, fără TVA.

Proiectul vizează modernizarea liniei de cale ferată conform Specificațiilor Tehnice de Interoperabilitate (STI), prin electrificare la 25 kV, instalarea sistemului de siguranță ERTMS nivel 2 și introducerea unor instalații de centralizare electronice sau electrodinamice. Se vor efectua lucrări de reabilitare a tunelurilor Feneș și Tîmpa, fiind necesară lărgirea acestuia din urmă pentru a respecta standardele de gabarit. În plus, vor fi construite două noi tuneluri de cale dublă, Poarta 2 (550m) și Poarta 3 (305m).

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că azi, 11 februarie 2025, a fost desemnată Asocierea formată din IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (lider asociere)- ROTARY CONSTRUCŢII MENTENANŢĂ S.A. (asociat), câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de ”Reabilitare a liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” LOT 6: CAP X PO NOU POARTA – CARANSEBEŞ KM 436+887 – KM 474+046,53 (37,160 km). Oferta financiară a Asociererii formată din IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (lider asociere)- ROTARY CONSTRUCŢII MENTENANŢĂ S.A. (asociat), a fost de 2.114.352.203,74 lei fără TVA, criteriul aplicat fiind Cel mai bun raport calitate-preţ”, a transmis CFR.

CFR tren
SURSA FOTO: Facebook, CFR Călători

Linia va suporta viteze de circulație de până la 120 km/h

În cadrul modernizării, linia va suporta o sarcină maximă de 22,5 tone pe osie, trenuri de până la 740 de metri lungime în toate stațiile și viteze de circulație de până la 120 km/h. Peroanele vor avea o lungime standard de 400 de metri, iar ecartamentul nominal va fi de 1435 mm. De asemenea, vor fi realizate lucrări civile în stații, îmbunătățiri ale geometriei traseului, semnalizări și modernizarea instalațiilor de electrificare, potrivit companiei.

Pentru reducerea poluării fonice, proiectul prevede montarea de panouri fonoabsorbante sau utilizarea unor soluții alternative. Odată finalizată, reabilitarea liniei feroviare va îmbunătăți semnificativ condițiile de transport pentru pasageri și mărfuri, contribuind la dezvoltarea infrastructurii feroviare din România.