,Ne-am propus să investim, anual, circa un miliard de euro pentru aceste lucrări de reabilitare. Efortul financiar estimat pentru ramura de nord a Coridorului este de patru miliarde de euro. Trenurile de călători vor putea astfel circula cu 160 kilometri pe oră, iar cele de marfă, cu 120 km/oră. Pentru 2014-2020 intenţia noastră e de a face ramura sudică a coridorului IV, având în vedere că s-a deschis noul pod peste Dunăre, la Calafat, şi va trebui să preluăm şi acest trafic, precum şi cel generat de deschiderea tunelului pe sub Bosfor. O primă evaluare arată că secţiunile de reabilitat aici totalizează trei miliarde de euro’, a precizat Nicolaos.
În prezent, la Ministerul Transporturilor se lucrează la finalizarea Masterplanului de transport pentru a se putea stabili o strategie coerentă de investiţii.
,,Dacă înainte de 1989 se făceau reparaţii capitale la circa 300 kilometri anual, în prezent putem face doar la 10 kilometri, din cauza fondurilor. Asta explică şi de ce la noi viteza medie pe calea ferată este de 46 km/h, la trenurile de pasageri, în timp ce la cele de transport marfă este de 23 km/h’, a mai spus Nicolaos.
Sursa: Agerpres