Sub atenta supraveghere a ministrului Transporturilor Sorin Bușe, secretarul de stat Marcel Boloș pune cruce căii ferate.
Guvernul condus de Dacian Cioloș „controlează o hoție” de sute de milioane de euro. În ședința de Guvern de la jumătatea acestei luni, la rubrica Diverse, oficialii guvernamentali au aprobat modificările ordonanței 12/1998 prin care firmele de construcţii pot să execute CFR Infrastructură.
Executivul, odată cu modificarea acestei ordonanţe privind transportul pe căile ferate române și reorganizarea căii ferate, permite antreprenorilor care au câştigat procese cu CFR Infrastructură să execute administratorul infrastructurii feroviare. Dacă o firmă de construcţii câştigă demersurile în justiţie pentru executarea CFR a zeci de milioane de euro, compania de stat rămâne fără 50% din venituri şi practic ar însemna blocarea sistemului feroviar. „Mai exact, acum se pot executa și veniturile din TUI, până acum nu aveau acces la această taxă”, ne-au declarat surse neoficiale din domeniu.
Costescu: „Se confundă din nou administratorul naţional de infrastructură critică cu un SRL”
Fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu vede o ofensivă asupra domeniului feroviar. „Din Master Plan s-au eliminat prevederile pentru relansarea căii ferate, prin înfiinţarea Autorităţii de Reformă Feroviară s-a propus să se taie 40% din calea ferată, iar prin tentativa deocamdată ratată, de a sparge CFR Infrastructură, se doreste de fapt extragerea de acolo a banilor de investiţii. Există cumva un plan al Ministerului Transporturilor şi al guvernului de a închide o parte din companiile feroviare?. (…).
Cuantumul subvenţiei nu este asumat de statul român la valoarea stabilită de directiva 2012/34/UE, adică egal cu diferenţa dintre cheltuieli cu întreţinerea şi venituri, ci este lăsat în fiecare an la bunăvoinţa Ministerului de Finanţe. Se elimină defnitiv predictibilitatea bugetară de care CFR Infrastructură are nevoie pentru a întocmi un plan de revitalizare pe termen lung. Vom solicita în continuare performanţă companiei, fără a-i asigura mijloacele minime necesare. Subvenţia pentru întretinere acordată CFR Infrastructură este transformată în ajutor de stat”, a scris pe blogul personal Dan Costescu.
Fostul ministru al Transporturilor avertizează că se blochează activitatea companiei CFR Infrastructură. “S-a stabilit ca plăţile revendicărilor constructorilor să se facă cu prioritate înaintea celor aferente administrării şi funcţionării companiei! Aici se confundă din nou administratorul naţional de infrastructură critică cu un SRL şi se crează practic premisa ca oricine plasează o revendicare să poată lua bani de la CFR chiar şi cu riscul blocării activităţii acesteia! (…). Totul realizat foarte repede, cât ai zice OUG ! Dar zis în şoaptă, neanunţat pe ordinea de zi, ci trecut la Diverse să nu se prindă chiar toţi muritorii”, a punctat fostul demnitar.