CFR Infrastructură va investi o sumă de 21 de milioane de lei, finanţată din fonduri proprii, pentru modernizarea staţiei Timişoara Nord.

Termenul de finalizare al investiţiei este anul 2024

Potrivit Ziarului Financiar, citat de Mediafax, lucrările de investiţii se referă la refacerea întregii faţade a ansamblului de clădiri (Corpurile 1-5), pe o suprafaţă de 3.451 mp, reparaţii în interiorul tunelului pietonal, la peronul 1, înlocuirea tuturor instalaţiilor electrice, montarea de instalaţii de răcire (HVAC) şi de panouri fotovoltaice.

De asemenea, piaţeta din faţa gării va fi reamenajată şi va dispune de o fântână arteziană luminată, potrivit unei publicații a CFR Infrastructură. Lucrările vor fi executate de asocierea dintre companiile Constructim – Reno All&Construct şi Consinstal Concept. Termenul de finalizare al investiţiei este anul 2024.

CFR a lansat licitația pentru modernizarea Gării de Nord din Capitală

Marți, 31 ianuarie, CFR a lansat oficial prima etapă a celui mai mare proiect feroviar de investiţii din București, și anume licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi de execuţie a lucrărilor de modernizare/consolidare/reabilitare a staţiei CF Gara de Nord Bucureşti (Etapa I), un proiect în valoare de 471,15 milioane lei, cu finanţare prevăzută în Programul Operaţional Transport (POT).

Într-un comunicat al companiei, se arată că etapa I a programului de modernizare a celei mai mari gări din România, Gara de Nord Bucureşti, include reabilitarea spaţiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfăşoară activitatea feroviară, servicii destinate publicului călător şi activitatea comercială, respectiv Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu), Corp B (central, coloane, casele de bilete clasa I) şi Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Griviţei).

Ce presupune modernizarea

Lucrările de modernizare vor viza:

  • modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din staţia de călători Bucureşti Nord;
  • modernizarea spaţiilor destinate publicului călător, inclusive pentru persoanele cu dizabilităţi;
  • asigurarea elementelor de siguranţă şi confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilităţi, lifturi, sisteme de control acces;
  • reabilitarea construcţiilor monument cu valoare istorică; crearea unor spaţii verzi centrale, cu zonă de aşteptare pentru publicul aflat în tranzit;
  • regenerarea zonei aferente staţiei de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city; sisteme noi de ventilaţie/încălzire – modernizarea sistemului de iluminat şi a instalaţiilor electrice, sanitare, termice etc; modernizarea sistemului de informare a publicului călător şi a echipamentului de telecomunicaţii etc.