Într-un comunicat al companiei, se arată că etapa I a programului de modernizare a celei mai mari gări din România, Gara de Nord Bucureşti, include reabilitarea spaţiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii, unde se desfăşoară activitatea feroviară, servicii destinate publicului călător şi activitatea comercială, respectiv Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu), Corp B (central, coloane, casele de bilete clasa I) şi Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Griviţei).
Cum se va moderniza Gara de Nord?
Lucrările de modernizare vor viza:
- modernizarea/consolidarea/reabilitarea clădirilor din staţia de călători Bucureşti Nord;
- modernizarea spaţiilor destinate publicului călător, inclusive pentru persoanele cu dizabilităţi;
- asigurarea elementelor de siguranţă şi confort pentru călători – balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilităţi, lifturi, sisteme de control acces;
- reabilitarea construcţiilor monument cu valoare istorică; crearea unor spaţii verzi centrale, cu zonă de aşteptare pentru publicul aflat în tranzit;
- regenerarea zonei aferente staţiei de călători Gara de Nord pe principiile de smart city/creative city/green city; sisteme noi de ventilaţie/încălzire – modernizarea sistemului de iluminat şi a instalaţiilor electrice, sanitare, termice etc; modernizarea sistemului de informare a publicului călător şi a echipamentului de telecomunicaţii etc.
„Prin implementarea acestui important program, staţia de cale ferată Bucureşti Nord (inclusiv clădirile aferente acesteia) va fi modernizată în conformitate cu parametrii tehnici prevăzuţi de standardele şi legislaţia europeană/internaţională în vigoare”, au transmis reprezentanții CFR SA.
Proiectarea și execuția lucrărilor va dura 55 de luni (9 luni pentru proiectare, 46 de luni pentru execuţie), iar perioada de garanţie a obiectivului este de 60 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 6 martie, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceaşi zi, la ora 15:00.
Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA, companie care administrează infrastructura feroviară publică – desfăşoară o activitate de interes public şi contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi a bunurilor în interiorul ţării şi peste graniţă, în condiţii ecologice, eficiente şi de siguranţă.
Valoarea estimată a contractului e de peste 471 de milioane de lei
Vă reamintim că pe 20 ianuarie, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că CFR SA a transmis spre SEAP documentația pentru licitația contractului de proiectare și execuție destinat primei faze de modernizare a Gării de Nord. Acesta a precizat că după validare, contractul cu o valoare estimată de peste 471 de milioane de lei (fără TVA), finanțat prin POT, va intra în faza de licitație.
„Prin această investiție se dorește transformarea Gării de Nord în punct multimodal modern, dar și într-o zonă comercială atractivă a Capitalei. Lucrările vizează inclusiv amenajarea spațiilor destinate serviciilor pentru călători, asigurarea facilităților pentru persoanele cu dizabilități, crearea unor spații verzi centrale, a unei zone moderne de așteptare și de petrecere a timpului pentru persoanele aflate în tranzit, montare unor sisteme noi de ventilație și de încălzire și modernizarea sistemului de iluminat”, a scris Sorin Grindeanu pe Facebook.