CFR Marfă participă la programul „Marco Polo”

SNTFM „CFR Marfă” SA participă în calitate de subcontractant, alături de operatori feroviari naţionali din Muntenegru, Serbia şi Bulgaria la proiectul “IN.KA.SYS”, finanţat prin programul Marco Polo II 2007, cu suma de 1.976.148 EUR, conform Deciziei Comisiei Europene C (2009).Proiectul va fi finanţat pe o perioadă de 3 ani şi va fi demarat după efectuarea unui test pilot în luna aprilie a acestui an.Scopul declarat al programului Marco Polo este să încuraje

SNTFM „CFR Marfă” SA participă în calitate de subcontractant, alături de operatori feroviari naţionali din Muntenegru, Serbia şi Bulgaria la proiectul “IN.KA.SYS”, finanţat prin programul Marco Polo II 2007, cu suma de 1.976.148 EUR, conform Deciziei Comisiei Europene C (2009).

Proiectul va fi finanţat pe o perioadă de 3 ani şi va fi demarat după efectuarea unui test pilot în luna aprilie a acestui an.

Scopul declarat al programului Marco Polo este să încurajeze recurgerea la modalităţi de transport nepoluante pe distanţe lungi, în prezent camioanelor revenindu-le cu prioritate rolul de a livra marfa de la punctul de încarcare într-un port sau terminal intermodal, respectiv de a prelua marfa din astfel de puncte până la destinaţia finală.

Reala necesitate de a reduce costurile, durata de transport, riscurile şi impactul transportului rutier de marfă asupra mediului, a impus luarea unor măsuri şi demararea unor astfel de proiecte.

Proiectul a prins contur reuşind să implice în realizarea sa parteneri strategici la o dimensiune europeană competitivă urmărind crearea unei rute comerciale utilizând transportul modal segmentat ca alternativă la cel rutier.

Iniţiativa constă în realizarea a două noi variante intermodale pe relaţiile Italia-România şi Italia-Bulgaria, conectând astfel Coridorul Adriatic la Marea Neagră prin combinarea transportului rutier, naval şi feroviar.

CFR Marfă va efectua transport de containere în trenuri complete pe parcursul feroviar românesc al rutei Italia-România, de la Stamora Moraviţa la Arad, estimându-se pentru început o frecvenţă de 1-2 trenuri/săptămână.

Proiectul vine în întâmpinarea cerinţelor actuale ale economiei de piaţă europene referitoare la eliminarea congestiilor de trafic, reducerea poluării şi dezvoltarea  unui transport de marfă mai sigur şi mai eficient.

CFR Marfă are în plan participarea şi în acest an la programul Marco Polo II, lansat în luna februarie prin realizarea unui proiect menit să contribuie la promovarea co-modalităţii la nivel european.