Societatea a câştigat licitaţia organizată de către Centrala Electrică de Termoficare Govora pentru atribuirea contractului de transport pe calea ferată de cărbune tip lignit, pe două relaţii de transport, respectiv staţia CF Berbeşti până la C.E.T. Govora şi C.F.R. Alunu până la C.E.T. Govora. Contractul de transport va fi încheiat pe o perioada de un an, iar cantitatea de cărbuni transportată va fi de 2,4 milioane (tone – n.r.), se arată într-un comunicat al instituției. CFR Marfă a avut, anul trecut, o cifră de afaceri de 208 milioane de euro.
”SNTFM CFR Marfă este în continuare constrânsă să ia măsuri drastice în vederea redresării activităţii, pentru a avea şansa reîntoarcerii la un grafic de creştere normală. În această perioadă, piaţa transportului feroviar de marfă s-a redimensionat, fapt ce duce la o maturizare a acesteia, iar în noile condiţii CFR Marfă urmăreşte dezvoltarea permanentă a relaţiilor cu clienţii prin fidelizarea şi păstrarea celor existenţi şi atragerea de noi parteneriate, toate aceste fiind posibile doar prin adoptarea unor politici comerciale flexibile”, a declarat noul directorul general al CFR Marfă, Dan Valentin Belcea.
În 2013, CFR Marfă a trecut printr-un proces eşuat de privatizare, iar Guvernul s-a angajat în faţa Fondului Monetar Internaţional (FMI) că va eficientiza compania şi o va privatiza în prima parte a anului viitor.
Complexul Energetic Oltenia va ceda minele de lignit Berbeşti şi Alunu către CET Govora, principalul utilizator al cărbunelui din aceste cariere, potrivit unui proiect de Ordonanţă de Urgenţă iniţiat de Departamentul pentru Energie lansat, joi, în dezbatere publică..