”Ce înseamnă de fapt acest proiect? Transportul de tiruri pe nave care vin în Portul Constanța, la o unitate deținută de CFR Marfă, și de acolo sunt încărcate în vagoane și transportate așa până la Arad, de exemplu. La avantaje punctez atât descongestionarea șoselelor, cât și costuri mai reduse pentru transportatori”, explică George Micu, director general al CFR Marfă.
Potrivit acestuia, acum se lucrează la ”o schemă” care să încurajeze acest tip de transport pe care ar putea să îl facă orice operator de transport feroviar, mai ales că în Uniunea Europeană există astfel de modele, pe care va trebui să le urmeze și România.
„În ultimii 20 de ani, sistemul feroviar a avut de suferit, nu a fost suficient promovat și susținut. Până în 1989, aproape tot transportul era orientat forțat spre calea ferată. Apoi, după ce s-a schimbat și profilul economic al României – adică au început să dispară marile combinate, marile șantiere, implicit și calea ferată a avut de suferit”, mai spune directorul CFR Marfă.
De altfel, transportul mașinilor de mare tonaj pe calea ferată, o alternativă la transportul rutier de mărfuri, a fost întotdeauna susținut la nivel declarativ. ”Pentru a fi viabil, un asemenea proiect trebuie să primească și niște subvenții”, adaugă George Micu. În prezent, CFR Marfă deține aproximativ 160 de vagoane construite special pentru transportul de mașini de mare tonaj.
CFR Marfă vrea să încarce tirurile în vagoane
28 martie 2012, 13:35
Ultima modificare în 28 martie 2012, 16:35
Un proiect mai vechi al Ministerului Transporturilor ar putea să prindă contur anul acesta: transportul combinat de tip Ro-La (abrevierea de la ”Rollende Landstrasse“ - șosea rulantă, din germană), adică încărcarea tirurilor în vagoane speciale ale CFR Marfă.
Etichete: calea ferata,
cfr marfa,
proiect,
tirul
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Cel mai scump automobil scos la vânzare în țara noastră costă cât 48 de modele Dacia Lodgy
- Cea mai mare bancă din Spania, nou creată, are filială în România
- DE NECREZUT: 30 de milioane de chinezi locuiesc în PEŞTERĂ
- Băncile se bat în dobânzi pentru a atrage euro de la populație
- Lichidator: Situaţia Ibiza Sol e mai proastă decât la Asmita. Sunt 25 de contestaţii la tabelul creanţelor
- Oltchim se vinde la licitaţie pe 31 mai
- Analiştii financiar-bancari aşteaptă o nouă tăiere a dobânzii-cheie de către BNR, până la 5,25%
- Amenzi de peste 100 mii lei aplicate pentru braconaj piscicol
- Acte normative publicate în data de 27 martie
- România își reanalizează poziția în negocierile pentru recuperarea creanțelor Rompetrol